audioniveau DVD's laag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.297
Ik heb niet zoveel ervaring met DVD's, maar in twee gevallen merk ik dat het audioniveau van een DVD (één er van geript) erg laag is. Ik moet dus de speakers helemaal open draaien om een behoorlijk niveau te hebben.
Is dit normaal?

Dick
 
Ik heb daar nooit problemen mee, wat voor DVD's zijn dat? Heb je niet ergens per ongeluk een mute knop ingedrukt of zo?
 
Oh ja, het gaat om videoDVD's.
De ene is een commerciële en de ander dus geript.

Eh, als je een muteknop indrukt hoor je helemáál niets, hè?
 
Mijn muteknop heeft 2 standen, 1x drukken zorgt voor een veel zachtere weergave, 2x drukken zorgt voor "geen geluid"
 
De kwestie is eigenlijk deze:

Ik heb een film van de tv opgenomen, maar het was op een commerciële zender, dus zonder aftiteling.
Omdat er (American Beauty) veel muziek in de aftiteling zit heb ik die geript van een DVD.
Maar het audioniveau is véél lager dan van de tv-opname.
Ik probeer het audioniveau van de rip op te krikken, maar als ik het opgekrikte audiobestandje terugzet is het opnieuw laag.

(Waarom zo ingewikkeld? De DVD is qua beeld minder dan de tv-opname! Hoe het mogelijk is snap ik ook niet.)
 
Zou iemand nog eens willen nadenken over dit probleem?
Ik vat het nog even samen:

Met TMPGenc heb ik de audio van een mpeg-bestand afgehaald, om in een audio-editor het volume ervan op te krikken.
Nadat ik dat gedaan heb een de audio terugzet in TMPGenc is de audio weer op hetzelfde niveau als oorspronkelijk.

Wat doe ik fout?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan