Installatie W 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

jogu42

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Berichten
415
Hallo allemaal,

Graag jullie hulp bij het volgende:

In mijn pc is een nieuwe hdd geplaatst. Bij het in gebruik nemen heb ik met fdisk een primaire partitie aangemaakt en deze vervolgens geformateerd. Nu wil ik Windows 2000 installeren, maar bij het opstarten wordt de cd-rom niet geactiveerd. Ook heb ik de bootsequence in het bios aangepast, maar dit helpt niet.

Wat doe ik nu fout?:confused:

Jos
 
Officiele cd van win2000?

Die zijn gewoon bootable. Als je opstart met de cd erin krijg je melding dat je een toets moet indrukken om op te starten van cd
 
gewoon een boottable cd. Ik heb hem al vele malen gebruikt. Ik krijg nu alleen de melding dat hij aan het zoeken is naar een bootbestand op de cd-rom, alleen kan hij die op de een of andere manier niet vinden.
 
nee ook niet, want ik heb hem net nog uitgeprobeerd op de pc waar ik nu achter zit en hij start daar gewoon op.
 
Je kunt het ook op de ouderwetse manier doen:

Download eerst smartdrv en download ook een opstartdiskette mocht je die niet hebben (www.bootdisk.com) en zet smartdrv bij de bootdisk op.

Start op met diskette en typ in smartdrv en druk op enter. Daarna naar je cdromspeler toe gaan en intypen cd i386 en op enter drukken. Daarna typ je in winnt.exe en windows gaat installeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan