screenshots

Status
Niet open voor verdere reacties.

o'neal

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2003
Berichten
178
kent er iemand een gratis programma waarmee ik screenshots kan maken in windows: waar of wanneer ik maar wil, niet alleen in dvd-films of spelletjes,

alvast bedankt
 
Hier staan een aantal van zulke programma's, waarvan een paar freeware:
http://tucows.wau.nl/scapt95_license.html

Een andere simpele oplossing die je misschien nog niet kent is het intoetsen van de "Print Screen" toets op je keyboard. Dan zet een plaatje van het huidige scherm op het klembord, dat kan je dan plakken in Paint, Word of een ander programma.
 
waar staat ''het klembord'', ik weet best veel van men computer, maar dat nu toevallig niet.
 
Als je iets kopieert, bijvoorbeeld een stukje tekst of een plaatje, dan komt het daar tijdelijk terecht.

Door te plakken kan je iets van het klembord halen.
 
Dat werkt trouwens niet voor films die je b.v. afspeelt met Media Speler. Je ziet dan i.p.v. het filmbeeld een zwart veld. De speler zelf zie je weer wel.
 
het programma lijkt me wel handig, maar als ik een screenshot gemaakt heb zit ik vast na de eerste next ( zie bijlage) ik kan nergens iets aanduiden, terwijl dat in de help wel staat.
 

Bijlagen

  • screenshot wizard.jpg
    screenshot wizard.jpg
    30,9 KB · Weergaven: 42
Inderdaad raar, want ik kan kiezen tussen savefile......en email....... Misschien nog een keer opnieuw installeren?
 
het is in orde nu, ik heb hem +- 5 keer opnieuw geinstalleerd en nu doet ie het, alleen as ik een beeld bevries tijdens een film bvb dan gaat ie direkt weer verder en dan zie ik de film afspelen in de wizard.
Kan ik misschien instellen dat ie bvb 5 seconden bevriest?
 
Screenshot maken

Hoi,

Met IrfanView Capture kun je een screenshot maken, dan via een fotoprogramma, gewenste eruit croppen is het gelijk op ware grootte.

Groetjes,
Carla
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan