terug naar zwart wit beelden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Berichten
400
Eerder heb ik de vraag gesteld of er een korte handleiding was van pinnacle 7.0 in het Nederlands, tevergeefs. Inmiddels ben ik zo aan het kl....n geweest dat ik inmiddels zelf een handleiding kan schrijven.

Opnieuw een vraag voor de die-hards Ik probeer dus nog steeds hi 8 beelden te downloaden en op schijf te zetten. Ik gebruik hiervoor een composiet s-vhs kabeltje en een witte en rode audio kabel (die ik op de video kaart aansluit en de hi 8 camera)

De beelden die ik krijg zijn scherp, maar helaas in Zwart Wit.
Vraag hoe krijg ik kleuren beelden?
(Het zal wel iets met instellingen te maken hebben-zie bijlage- maar ik kan het probleem niet vinden)


Ben ik nu genoodzaakt al mijn filmpjes in zwart wit te bekijken Nee toch?


Alvast dank

Ger
 
als ik mijn filmpjes via mijn filmcamera kijk zijn ze ook zwart wit, maar zodra ik hem op tv aansluit is het kleur. dus het zou idd iets in je instellingen kunnen zijn, of gebruik eens een ander proggie om het mee op te nemen probeer virtual dub eens
 
opgelost

Ik ben bij toeval op de oplossing gekomen van mijn zelf geschetste probleem.

een svcd kabeltje in combinatie met een witte en rode kabeltje voor het geluid werkt niet om analoge opnames op de computer te zetten. Zo houd je dus zwart wit beeld (en dat is dus meestal niet de bedoeling)

Het gele composiet kabeltje in combinatie met een rode en witte mini-plug daarentegen werkt wel......

Door zelf antwoord te geven op het probleem hebben anderen er ook iets aan (lol)

Ik heb nog wel een andere vraag aan pinnacle gebruikers zie verder........

Ger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan