pixels in plaatjes zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faab

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Berichten
122
Haai medehelpmijers,

Ik ben een logo voor mijn site aan het maken met Paint Shop Pro 8, Het logo heet een afmeting van 750width en 200high, maar als ik bijvoorbeeld het hele vlak netjes heb ingekleurd en ik sla het op dan vraagt tie wil je het samen voegen anders kan je het niet opslaan..Natuurlijk wil ik dat!!

Als ik hem daarna weer openen is het niet meer zo mooi als ik hem heb ingekleurd en zit op sommige plekjes een soort transparante waas over en als je de afbeelding vergroot zie je dat het de pixels zijn...

Wat doe ik verkeerd? ik sla het op als JPG? moet ik is comprimeren of anders opslaan graag jullie hulp!!
 
Als je het logo nog aan het bewerken bent en je wilt het opslaan om later verder te gaan, moet je het opslaan als Paint Shop Pro image. Dan blijven alle lagen beschikbaar en afzonderlijk te bewerken. En ook na meerdere keren openen en opslaan blijft de kwaliteit gelijk. Bewaar daarom ook altijd één exemplaar als Paint Shop Pro image.

Als het logo helemaal af is, kun je het als .gif .jpg of .png opslaan om het in je website te zetten. (Daarbij krijg je dan ook die vraag of de lagen samengevoegd mogen worden.)

Je schrijft dat je je logo als jpg hebt opgeslagen. Waarschijnlijk is je compressie dan te hoog.
Probeer het zo eens: Open de afbeelding in PSP en klik in het menu Bestand op Opslaan als. Kies dan voor JPEG en klik op de knop Opties. Daar kun je de compressie instellen (1 = geen compressie/hoogste kwaliteit/grootste bestand 99 = hoogste compressie/laagste kwaliteit/kleinste bestand)

Klik op "Run Optimizer" om te bekijken hoe groot het bestand wordt en wat de laadtijden bij verschillende internetverbindingen zijn.

Guus.
 
Oke, omdat ik het dus al als jpg heb opgeslagen is het beter het logo af te maken dan opslaan als doe compressie 1 kiezen en te optimaliseren?

Er welke extentie is het beste .Gif of Jpg?
 
Voor ELKE afbeelding die je maakt of bewerkt geldt dat je dat het beste kunt doen als PSP-afbeelding.
Als je een afbeelding opslaat als JPG met een compressie van bijv. 50 %, die weer opent en NOG een keer met 50 % compressie opslaat, wordt hij steeds verder gecomprimeerd, waardoor de kwaliteit steeds minder wordt.
Vandaar mijn advies om de afbeelding pas te comprimeren en als gif, png of jpg op te slaan als hij af is, en een kopie als PSP-afbeelding te bewaren.

Of je je afbeelding als jpg of gif moet opslaan, kan ik niet beoordelen. In het algemeen geldt dat je tekeningen en plaatjes met weinig kleuren het beste als GIF kunt opslaan, omdat dat bestandstype maar 256 kleuren gebruikt. Foto's kun je het best als JPG of PNG opslaan.
Om het bestand zo klein mogelijk te krijgen moet je gewoon een beetje experimenteren met de compressie.

Guus.
 
Dank je wel voor de uitleg, ik maak netjes mijn logo eerst helemaal af en dan idd met compressie opslaan...

Heel verhelderend!! TOP:thumb:

Greetz FaaB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan