vhs naar dvd problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
146
hallo. ik probeer al 2 dagen om mijn homemovies(vhs) op dvd te krijgen, heb al verschilende programmas geprobeert, studio 8, nero, virtual dub, en magix film naar cd/dvd. niks lijkt goed te werken, virtual dub ziet mijn tvkaart niet (wordt lastig capturen dan) nero geen geluid. magix was de kwaliteit van de capture zo slecht,(blokkerig) daar wil ik geen dvd aan besteden, en studio 8 leek tr werken alleen het renderen duurde zo lang (anderhalf uur voor 12 minuten film + menus ed. maar goed geduld is een schone zaak, alleen toen hij daar eindelijk klaar mee was zou hij de dvd gaan compileren, slaat het hele p[rogramma uit, gewoonweg verdwenen, geen foutmelding niks, en dus ook mijn bestanden verdwenen. wie kan mij hepen? het enige dat ik wil is mijn vhs banden (drie uur per stuk ) op een dvd zetten, eventueel een uur per dvd of zo, maar dan wel dezelfde kwaliteit als de originele band en niet minder. mijn capturecard is van lifeview, de computer is een amd athlon 1400 mhz. met 512 mb (sdram) geheugen met nog 20 gb vrije ruimte op de schijf.
komt het trage renderen door mijn processor? ik had alles uitgezet. o ja ik heb een brander van nec 2500A, kan 8 speed branden (4X rw) maar geeft in de opties bij studio 8 maximaal 2X aan.
wie oh wie kan mij helpen, ik heb de dvd brander speciaal voor dit doel aangeschaft, maar nu lijkt het niet te gaan lukken.
 
Een spontane reactie: die 20 Gb vrij kan wel eens te weinig zijn.
 
om precies te zijn 10 gig op c en 20 op d(waarnaar het capturefile wordt toegeschrevenven) dat moet toch voldoende zijn. zeker voor mijn eerste proefbestandje (12 minuten) van 578 mb. heb in totaal over twee schijven (4 partities) 40 gb van de 100 gb vrij.:confused:
 
neem je banden op met je tv kaart (een vaste dir of een die je zelf toe wijs)en dan kan je van daaruit met NERO Start Smart video DVD.s maken of met een van de bij geleverde software van je kaart :8-0:
 
Ken de werking van studio 8 niet. maar zou de instellingen van dit programma nalopen als je beeld te blokkerig is.
Kan je de capture niet wegschrijven als avi?
De kwaliteit is een stuk beter als de standaard mpgfile die studio 8 aanmaakt.
Die avi kan je dan weer razendsnel converteren naar dvdformaat met mainconceptencoder(bijna realtime).
Daarna branden met nero.
Voor het renderen is hoe sneller de processor hoe beter.
Maar een athlon1400 kan dit wel redelijk snel als je het bovengenoemde programma gebruik voor conversie.
 
bandit 123 daar zit nu juist het probleem, als ik hem met de software van mijn capturecard naar de harde schijf schrijf dan is dat meteen gecomprimeerd (en niet zo best ook) daarom probeer ik het met diverse andere programma's, en natascha26 en jackall jullie tips ga ik ook proberen, maar eerst ga ik mijn schijf formateren en opnieuw installeren en hoop zo weer wat snelheid te krijgen, want ik denk dat mijn schijf erg volgelopen is, bedankt voorlopig, jullie horen nog of het gelukt is.
 
Ik ben er nog steeds niet uit. heb gisteren de computer geformateerd, alles nieuw geïnstalleerd. en vandaag weer begonnen met proberen mijn vhs banden naar mijn dvdbrander te krijgen. nero (6.3 nog wat) werkt makkelijk en leuk, maar iedere keer als ik mijn project afheb (gecaptured en bewerkt én opgeslagen als nvc bestand (meer keus heb ik niet) en ik wil naar het volgende tabblad dan slaat het hele programma uit, moet ik weer opnieuw beginnen met de gecapturede video want de rest is er nog wel maar daar kan het programma niets mee, heb al vanalles geprobeert.

met ulead video studio 7 kom ik ook niet ver want daarin kan ik zelf geen hoofdstukken aanmaken, beetje erg basic, o ja daar lukt het capturen ook al niet mee, (geen beeld, wel geluid) maar dan gebruik ik een bestand wat al gecaptured is.

studio 8 van pinnacle werkt nog het beste, maar om een onduidelijke reden kan ik daar niet mee naar mijn dvd brander branden hij ziet geen dvd schrijver ( wel een cd schrijver die hij overigens wel als nec 2500 ziet.)
maar als ik hem als dvd naar de schijf laat schrijven, kan ik er verder weer niets mee, zo krijg ik het natuurlijk nooit naar een dvd.

wie weet hoe alle software mijn spullen kan herkennen als zodanig (capture card, dvd brander)
en hoe ik dus dvdtjes kan branden van mijn (analoge)homevideos. Of moet ik gewoon een nieuwe computer kopen met up to date processor, videokaart en tv kaart en geheugen en harde schijf? of ben ik dan nog net zo ver?
 
nou het is uiteindelijk gelukt, door te capturen met studio 8 en daarna te bewerken en te branden met Ulead video studio. maar dan toch weer een probleempje ulead maakt er standaard een bepaald formaat van wat ik niet aan kan passen als ik kies voor branden naar dvd, de kwaliteit is goed maar wel minder dan het vhs origineel, is dit echt niet beter te krijgen?
en het geluid loopt niet helemaal synchroon. is daar nog een oplossing voor?
groetjes
 
Ik heb hier met het zelfde probleem zitten worstelen.
Om het meest optimale uit de vhs opnames te halen heb ik na de nodige dagen ergernis uit eindelijk een pinnacle moviebox dv gekocht, hier kun je direct je video op aan sluiten. Dit heeft bij mij wel het gewenste resultaat gehad......
Kost wat maar dan heb je ook wat, geen verschil te zien of te horen met het orgineel.:D
 
wat voor systeem en wat voor een videokaart en capturecard had je. want ik overweeg een ander systeem te kopen omdat processor en harde schijf toch wat krapjes is (traag) en de capturecard die ik nu heb oud. overweeg als videokaart een asus 9480 met onder andere vivo,kan ik daar ook mee capturen, is niet te vinden op de asus site. hoop het daarmee op te lossen, heb overigens ook geen firewire/dv aansluiting op mijn huidige computer, dus moviebox aansluiten word ook lastig. Nog tips (ook andere) over geluid en beeld.
 
Ik heb het eerst geprobeerd met een tv-kaart van pinacle (pc-tc pro) in combinatie met studio 9, kortom een drama, aan mijn pc ligt het niet, P4-2,8G met 4 sata schijven. Als je ook kijkt wat die tv kaart ook voor een tuner hebben, ik moet het antenne signaal gigantisch versterken om de tv zenders goed te krijgen, mijn ervaring is dat ook de composite ingang niet veel beter is. Op de moviebox aan gesloten en geen enkel probleem meer gehad.(is trouwens ook in analoog en usb verkrijgbaar maar de meest luxe kan ook firewire)

Echt veel tips kan ik je niet geven zelf ben ik nog niet zo lang bezig, nu hoef ik alleen een video af te spelen en studio 9 maakt er meteen hoofstukjes van, selecteren wat ik wil hebben en branden maar :thumb:
 
op pinnacle site staat dat je hem aansluit op de firewire of dv ingang van je computer en die heb ik dus niet. er staat niks over aansluiten op een analoge? of usbpoort ( die overigens bij mij niet meer vrij zijn!!)
toch bedankt voor de tip, als ik er echt niet meer uitkom zal hem dat toch worden.
heeft iemand anders nog ideeen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan