laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

kellemen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 jan 2001
Berichten
1.388
hallo ik heb hier een laptoip van een vriend van mij staan maar ik kan er geen windows meer op krijgen hij geeft an dat er een fout in de hardware is krijg telkens een blauw scherm het duurt ook 3,5 uur voordat ie bij de windows setup de aparaten geinstaleerd heb waar kan dat aan liggen het is een acer aspire 1300
 
Kijk eens of het ram geheugen niet los zit.


groetjes speedtouch
 
Bij een acer laptop, in de onderkant.

Leg hem ondersteboven, ongeveer in het midden zie je een klein luikje van ong. 4 cm- 8 cm dit zit met een schroefje vast, onder het luikje zit het geheugen, deze kan je ong. 30 graden omhoog draaien om te verwisselen of geheugen bij te plaatsen.

groetjes speedtouch
 
de laptop word ook wel heel erg heet of is dat normal want met een amd athlon 1529 mhx moet xp tog in een kwartier eop stan maar dit duurt minimaal een week voordat alles eer helemal opstaan
 
Ja wat is heet, als je de hdd flink laat werken dan kan hij warm worden, dat windows niet geladen kan worden tijdens een instal kan te maken hebben met het geheugen.
 
ik heb het geheigen eruit gehaald en opnieuw geplaats heb ook de hcc opneiuw erin gedaan maar nog geen resultaat
 
Hallo

Heb je het geheugen al eens getest d.m.v. het prg memtest zoals reeds is gepost???

Andere mogelijkheid is "bad clusters" op de harddisk.

Deze kun je testen d.m.v. "spinrite" of software die je kunt "downloaden" bij fabrikant.

Zijn alle voorziene ventilatieopeningen nog open en vrij van stof???

Werkt de c.p.u. fan nog ???

Peter
 
hoe kan ik die memtest doen als me laptop leeg is dan als er geen windows opstaat? hijs nu weer 3 uur besigt en nog geen 20 % klaar van de setup
 
Hallo

Het betrokken prg "Memtest" is inderdaad een prg die werkt onder win xxx.

Er bestaan uiteraard ook d.o.s. versies...

Maar :

Had de betrokken p.c. geen kuren toen je de harddisk formateerde??? "bad clusters"

Ik zou persoonlijk beginnen bij de "basis" , t.t.z. de harde schijf.

Peter
 
weet ik nie niet opgelet hij formateerde gewoon en toen wou ik windows instaleren en dat duurde heel lang nmaar die laptop word wel heel erg het kan me hand er zowat nie tegen aan houen das toch ook nie goed?
 
Hallo

Een TE warmlopen van een p.c. , is uiteraard niet gezond...

Geheugenfouten , defekte c.p.u. , etc.... de ganse boel moet daardoor uiteindelijk defekt gaan...

Zie eerdere post , check de koeling ...

Peter
 
ok ik zal de laptop wel even uitelkar halen jullie horne nog van me
 
Hallo

Wees voorzichtig bij het demonteren ....

Peter
 
ja me pa heb de laptop meegenonemen nar sewerk dar hebben se ermeer verstand van
 
het wqas de harddisk die kapot is wie weet ongever wat een harddisk voor een laptop kost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan