avi naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

B1B2

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2004
Berichten
109
Ik heb een avi bestand mbv tmpgenc (volgens intructies op http://wintips.filmt.nl/) omgezet en heb nu een een m2v en een wav bestand. Hoe zet ik deze bestanden nu op een dvd om in een gewone dvd speler te kunnen bekijken?
 
Ook daarvan staat op de genoemde site een beschrijving.

Het komt hierop neer: Open TMPGEnc (het hoofdscherm). Laadt het video (m2v) bestand bij video en het wav bestand bij audio.

Kies een naam bij output en klik op load. Kies daar op DVD (PAL). Start het programma. Dit omzetten naar DVD formaat kan wel 2 tot 3 uur duren.

Als je het nieuwe MPG-bestand hebt kan je dit met TMPGEnc DVD Author (een apart programma) omzetten naar de echte DVD bestanden (VOB en zo). Deze kan je vervolgens branden.
 
Zo te lezen heb je je film al omgezet naar mpeg2 alleen ben je vergeten het vinkje te zetten bij Systeem audio+video, dan krijg je namelijk een m2v bestand als je dat vinkje wel goed had staan had je gewoon een mpg bestand gehad. Nu heb je een film zonder geluid en het geluid apart. Ik zou zeggen begin opnieuw en denk nu om het vinkje, misschien helpt onderstaande site iets
 
Geplaatst door Wim1960
Geheimpjes????? :D :D

nee hoor even iets tussen mod en member en plaatsen van berichten ;) maar aangezien een hoop mensen hun PB niet meer lezen doe ik ze er meestal zo ff op wijzen dat er 1 is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan