Stoppen met proberen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Ben nu de laatste dagen al bezig om een 1,5 uur film op 1 cdtje te krijgen die ik kan bekijken op mijn DVD speler.

Ik heb nu KSVCD geprobeerd...en nu ook KVCD, allebei met TMPEng. Geen van tweeen zijn gelukt...
Ik begin te denken dat het aan mijn DVD speler ligt...dat hij ze gewoon niet ondersteund..

Ik heb een JVC XV-N33

Kan iemand mij zekerheid bieden...op de website staat dat hij DVD, VCD, SVCD, MP3 en JPEG ondersteund...

Maar ik heb nog nooit een DVD gezien waarop staat dat hij KVCD of SKCVD ondersteund..

En is er, als hij ze niet ondersteund...geen manier voor mij om 90 minuten film op 1 cdtje te krijgen?

Thanks
 
Wat wil je eigenlijk branden?
Files van een eigen cd of gedownloade files.
Het eerste is nl heel gemakkelijk. Rippen, shrinken en klaar voor 1 cd.
Het tweede kan alleen als dvd gebrand worden als het ook op de schijf staat als een door jou geripte cd. Dus Video TS en nog een map. Daarna herhaal je dus bovenstaande handelingen.
Zodra het Avi, Mov of wat dan ook is kun je nooit meer een dvd browen. Dat wordt een SVD of VCD.
En als je daar een programmaatje voor vind om die files te shrinken dan sta ik vooraan in de rij :DInzake SVCD
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dus gedownloaden avi films kunnen afspelen op mijn dvd... maar het liefst gewoon op 1 cdtje per film (90minuten)....

Dus ik dacht...eerst omzetten naar KVCD of SKVCD, want dan past tie...maar dan word blijkbaar niet afgespeeld op mijn DVD...

Dus vandaar...
 
Je kan hem met TMPGEnc omzetten naar mpg bestand. Hierbij moet je VCD PAL laden. Dit bestand kan je vervolgens op CD branden. Als ie te groot wordt kan je hem eventueel splitsen in 2 stukken met TMPGEnc. Het worden dan 2 CD's.

Op de site van Tazman staat e.e.a. beschreven http://wintips.filmt.nl/ Dus even nog niet opgeven. ;)
 
Ja, dat bedoel ik dus. Ben je er 2 cd's voor kwijt.
Bestond er maar een shrink voor avi's :)
Je kunt die avi wel gewoon branden (met Nero) als vcd. Wel heb je dan kwaliteitsverlies. Als je dvd-speler dat niet pikt is het een lastpak. Dat zou kunnen.
Trouwens, met welk programma kun jij KVCD branden en SKVCD? Heb ik bij Nero nog niet ontdekt. :confused:
 
Geplaatst door Elisa
Trouwens, met welk programma kun jij KVCD branden en SKVCD? Heb ik bij Nero nog niet ontdekt. :confused:

als je avi files codeerd als een kvcd of ksvcd met tmpg encoder kun je deze gewoon met nero branden.
kies gewoon voor video cd of super video cd MAAR haal het vinkje weg bij standaard bruikbare cd aanmaken.
 
Oh bedankt Tazman. En dat kan dan dus op één dvd?
Dan wordt het wel interessant om films te branden.
 
Geplaatst door Elisa
Oh bedankt Tazman. En dat kan dan dus op één dvd?
Dan wordt het wel interessant om films te branden.

als je op dvd wilt branden kun je beter mpeg of avi files naar mpeg-dvd coderen , als je de juiste programma's gebruikt kun je dan ook meerdere films op 1 dvd kwijt.

op een dvd kun je geen vcd , svcd , kvcd of ksvcd zetten.

kijk eens op http://wintips.filmt.nl daar vindt je avi / mpeg naar dvd.
 
Liever zo min mogelijk cd's en dvd's ik kom er toch al in om :D Ik wist niet dat je Mpeg-dvd had. Dat veranderd de zaak.
Ik ga kijken op je site. Dan raak ik wat gigjes kwijt!
 
Geplaatst door Elisa
Ik wist niet dat je Mpeg-dvd had. Dat veranderd de zaak.

Het is niet echt mpeg-dvd ik noem het zelf maar zo ;) je kan met tmpgencoder ook een dvd template inladen als je een file omzet, dus ipv een svcd of vcd template kies je een dvd template.
Het mpeg file wat gecodeerd is met een dvd template kun je in dvd author weer inladen ( evt 2 of 3 afhankelijk van de grote ) er een menu bij maken en zo om laten zetten naar echte dvd files zoals vob enz.
Die branden op een dvd en je hebt een dvd met 2 of 3 films er op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan