mp3-bitrate

Status
Niet open voor verdere reacties.

teco

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Berichten
324
Een beginnersvraag.
Ik heb een encoder van iemand gekregen.
Wat betekenen die diverse getallen bij bitrate.
Het heeft iets met de geluidskwaliteit te maken, maar daar stopt mijn kennis.
Is het nou: hoe hoger, hoe beter, of juist: hoe lager hoe beter.
Bedankt voor de reactie.

P.s, hoe kan ik overigens reageren op een reactie.
Sorry, maar ik ben nog junior..........
 
Hoe hoger de kbps(bitrate) des te beter is de kwaliteit.
Deels hangt de kwaliteit ook van de gebruikte decoder af, zo is lame wat beter dan de officiele fraunhofer codec bv.

mp3 is verder maar gewoon een ingeburgerd bestandsformaat, imo zijn er betere formaten zoals ogg of ape, maar daar is waarschijnlijk niet iedereen het mee eens.
 
Hoe hoger de bitrate, hoe hoger de kwaliteit, maar de compressie wordt minder.
Met andere woorden, hoe hoger je bitrate is, des te groter wordt het bestand dat je overhoudt.
Het beste kun je een bitrate van 128 aanhouden.
Zie hieronder:

160 Kbps
MP3s encoded at 160 Kbps have a 9:1 compression ratio. One minute of music will equal approximately 1.5MB of disk space. For this setting, expect CD-quality files.


128 Kbps
MP3s encoded at 128 Kbps have an 11:1 compression ratio. One minute of music will equal approximately 1MB of disk space. For this setting, expect CD-quality files.


96 Kbps
MP3s encoded at 96 Kbps have a 15:1 compression ratio. One minute of music will equal approximately 700KB of disk space. For this setting, expect near CD-quality files.


64 Kbps
MP3s encoded at 64 Kbps have a 15:1 compression ratio. One minute of music will equal approximately 400KB of disk space. For this setting, expect FM radio-quality files.

Reageren op een bericht doe je door op de knop "Reageer op bericht" onder het bericht te klikken.

Guus.
 
Geplaatst door teco
P.s, hoe kan ik overigens reageren op een reactie.
Sorry, maar ik ben nog junior..........
Welkom op Helpmij.:)

Als je op een vraag wil reageren klik dan op de knop "Reageer op bericht".
reageer.gif
:)
 
Guus waar jij ophoudt vind ik het pas interessant worden. Ik download van 160 tot 320kb. Minder absoluut niet. Dat kwaliteits verschil is duidelijk te merken. Hoe lager, hoe vlakker.
 
Daar ben ik het mee eens, ik gebruik het liefst een bitrate van 192, die kom ik ook steeds vaker tegen. Of bij een WMA bestand een bitrate van 80, want zoals ik hier pas geleerd heb komt dat overeen met een bitrate van 192 bij een normaal MP3 bestand.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan