foutje TMPGEnc ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.297
VirtualDub + TMPGEnc hebben een film voor mij van ondertitels voorzien, maar er is een foutje in geslopen: op zeker moment verschijnen er over de hele hoogte van het beeld een serie ondertitels tegelijk. Daarna ontbreken enige tijd de ondertitels. En daarna is weer alles oké.

Hoe zou dit veroorzaakt zijn?

Trouwens het samenvoegingsproces (hoe heet dat?) werd afgesloten met een foutmelding van TMPGEnc: Read error occurred at address .......... of module 'TMPGEnc.exe' with ...........

Kan dit er mee te maken hebben?

Opnieuw doen, maar hoe dan?
 
dat die ondertitels zo raar verschijnen is een fout in je ondertitel file.
hoogst waarschijnlijk staat er een tijd code in het file niet goed.

als je met samenvoegen bedoeld de subt onder film zetten dan kan het zo zijn dat er gewoon een bad frame in je file zit.
 
Het blijkt een lastige materie.
Onlangs heb ik een film ondertiteld maar na 50 minuten klopte er plotseling niets meer van.
Je moet blijkbaar eerst de hele film controleren voordat je gaat ondertitelen.
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Het blijkt een lastige materie.
Onlangs heb ik een film ondertiteld maar na 50 minuten klopte er plotseling niets meer van.
Je moet blijkbaar eerst de hele film controleren voordat je gaat ondertitelen.

je moet inderdaad zorgen dat de ondertiteling over de gehele film gelijk loopt.
dat is dus met subsync begin en eind goedzetten en dan kijken of ie in het midden enz ook nog goed blijft lopen.
Als de film bv op PAL gecodeerd is en je gebruikt een subt file met een andere framerate bv NTSC dan kan het inderdaad zo zijn dat begin en eind wel goed zijn maar in het midden niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan