video en geluid lopen niet samen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Berichten
884
hallo

ik heb een film opgenomen met mijn tv kaart
later ogezet met tmgenc en later met een programma ook een prograama (net als encmpeg) op dvd gezet maar n lopen geluid en beeld niet hellemaal samen???

gr tim
 
Laatst bewerkt:
Kan verschillende oorzaken hebben, maar is op zich wel op te lossen.
Was de opname een Avi file of een Mpeg?

Als het een avi is kan je hier na lezen hoe je e.a. weer recht kunt zetten.
(kijk even bij Avi zaken en dan onder geluid synchroniseren).
Voor Mpeg file geldt eigenlijk het zelfde verhaal...

Beste is gewoon om het geluid uit de file te halen en gewoon als wav op te slaan.
Dan er voor zorgen dat de lengte van de film en het geluid precies gelijk zijn (of je maakt het geluid gelijk aan de film) en dan de twee files samen gebruiken om een file te maken die geschikt is om op een DVD te branden. Lees gewoon de hele site eens door, er staat veel handig info op.
 
Hoi,

hij was een windows media file
opgenomen met pinnacle PCTV 5

en die heb ik met tmpgenc naar een mpeg om gezet.

daarna met TMPGEnc DVD Author omgezet naar een dvd

daarna heb ik de mappen die TMPGEnc DVD Author" gemaakt heeft naar een dvd gezet met nero


(het moet uiteinderlijk toch als een mpeg op dvd gezet worden)

gr tim
 
Laatst bewerkt:
hallo
(ik werk met pinnacle pctv 5)

ik heb nog een aantal vraagjes moet ik het geluid er eerst uithalen en daarna omzetten naar mpeg of daarna

ik gebruik zoals ik al zijn tmegenc PLUS maar ik heb 4 optie's onder dvd(pal):

CBR linear PCM Audio
CBR MPEG-1 Lyser II Audio (mp2)
VBR linear PCM Audio
VBR MPEG-1 Lyser II Audio (mp2)


welke is het beste want later wil ik heb met TMPGEnc DVD Author omzetten naar een DVDTJE

of weet iemand een ander programma die dit allemaal zelf doet.

kan het niet zo zijn dat hij te veel stappen maak dat en moet opzetten en een dvd menu moet maken en later nog eens met nero (6.0) moet branden

(ik heb 40GB vrije ruime 512Ram pentium 4)
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je niet direct in Mpeg(2) formaat kan opnemen dat zou een hoop problemen schelen.

Om e.a. op een dvd te krijgen zijn eigenlijk maar 3 stappen nodig.

Stap 1 en 2 worden hier beschreven.
Komt er in het kort op neer dat je met bv Goldwave het geluid uit je WMA haalt en opslaat als WAV.
Stap 2 is dat je het beeld van de WMA gebruikt en het geluid uit je net gemaakte WAV file om deze weer samen te laten voegen door TMPGenc waarbij je de output file een Mpeg(2) file laat worden.
N.b. TMPgen kan je file ook wel de-multiplexen, onder File, MPEG tools, maar m.i. duurt dat hele proces langer).

Stap 3. Deze kan je dan direct met nero als een file op een DVD branden.

Wil je een 'echte' dvd dan kan TMPGenc DVD Author de nieuw gemaakt Mpeg(2) direct omzetten naar de benodige VOB files. Die kan je dan met Nero op een DVD banden.

T.a.v. de 4 opties, TMPGenc geeft zelf al aan wat de verschillen zijn (zie ook de help functie).
Maar in kort komt het er op neer dat je eigelijk niets fout kan doen je krijgt alleen maar keuzes te zien die later ook zullen werken als ze op een DVD staan.
Mijn keuze zou 'VBR MPEG-1 Lyser II Audio (mp2)' zijn.
Maar lees gewoon even de help tekst door.
 
hallo

ik heb nu pinnalce 9 die zet het gelijk naar mpeg 2 en hoef ik geen tussenstappen te maken
ik ga proberen of het geluid zo goed loopt.

gr tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan