hoe krijg je de gemaakte flimpjes op de pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sitas

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Berichten
363
Hoi,
Mijn vader heeft een Sony digitale videocamera van een jaar of 5 oud. Ik heb net een nieuwe computer met alles erop en eraan (maar wat heb ik daarvan nodig?).Nu willen we de gemaakte filmpjes op de computer zetten en ze branden op een CD rom.
In de winkel is iets uitgelegd over een kabeltje wat je dan nodig hebt en wat zo'n €30,= zou kosten.
Wie kan in eenvoudige termen uitleggen hoe we zoiets kunnen doen?
Mijn vader heeft nu al veel gemaakte filmpjes op video gezet maar ik merk dat die banden toch steeds wat slechter worden.
Groet Sita (en bedankt namens mijn vader).
 
Heb je een handleiding van het moederbord? Daarin vind je welke aansluitmogelijkheden het heeft. Voor zo'n camera is een i-link kabel en dus ook ingang nodig. (Er is nog een andere naam voor die ik ff niet weet...) Heeft je MoBo een i-link ingang, koop dan een i-linkkabeltje.

i-link is een klein rechthoekje met aan een lange kant een hapje er uit.

P.s. Je videokaart zou ook zo'n ingang kunnen hebben.
 
Laatst bewerkt:
als het goed is moet het ook met een usb kabeltje kunnen.

Greetz

Easy
 
overzetten van videobeelden gaat alleen via Fire Wire (I-Link), niet via USB.
fire wire kaart kost 15 euro incl. kabel. (merk sweex)

Veel info hierover op www.dv-in.nl
 
Iderdaad: een Fire wire kaart, en een programma dat je zo kunt downloaden van internet bij Windows Update: de Movie Player, en dit is nog in het Nederlands ook en erg eenvoudig te gebruiken!
Tip: zet de filmpjes op een DVD, anders moet je het filmpje weer opnieuw gaan bewerken tot VCD als je hem in je dvd speler wilt gaan bekijken met het nodige kwaliteitsverlies....

Suc6!!!
 
(Oja, fire-wire heet dat, wat Sony i-link noemt... vreselijk woord fire-wire...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan