SVCD werkt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Ik heb een AVI met TMPGen geconverteerd naar SVCD, door middel van de wizard. Ik heb niets verandered, gewoon het formaat op SVCD pal formaat gezet en geconverteerd. Als ik hem afspeel op mijn PC, doet hij het perfect, hoewel ik de resolutie vreemd vind (TMPGen zet hem op 480*576)..
Dus nu cut ik hem doormidden met easyvideo splitter...en ook daarna doet alles het naar behoren...

maar als ik het dan brand met nero....SVCD functie en "standaard compilatie cd" uitvinken... op zijn laagste snelheid...dan doet hij het nog heel slecht in mijn DVD speler.

Het duurt heel lang voordat hij hem begrijpt en de film start...en dan is het beeld vaak blokkerig en loopt hij soms vast...

Ik weet zeker dat mijn DVD SVCD ondersteund...omdat het op de machine zelf staat....

Iemand een idee?
 
welk merk / type dvd speler heb je ?
de een heeft er namelijk meer moeite mee om een (s)vcd af te spelen dan de ander.
 
als je hem als svcd gecodeerd hebt dan hoef je het vinkje standaard video cd aanmaken niet uit te vinken.

probeem hem eens te splitsen met tmpgencoder je hebt grote kans dat die andere spilter er een andere code oid inzet
 
Ja hoor, nu snap ik er helemaal niets meer van...

Ik heb dus alles gedaan wat je zei...geconverteerd en gecut met TPMGen en daarna met nero gebrand...SVCD en het vinkje laten staan...

Weet het zelfde..duurt lang voordat hij hem leest en daarna stottert hij als een malloot...

TOen heb ik hetzelfde bestandje met VCDeasy gebrand..en gewoon weer het zelfde...
Ik zie trouwens bij VCDEasy dat ik een andere ASPI kan kiezen om te branden..ik had dus eerst de Nero..zou het kunnen helpen als ik hem op Adaptec zet? Weet niet eens wat het verschil is maar goed,

Of....
Kan het aan de cd's liggen die ik gebruik?
Ik gebruik MMore cd-r90

bedankt
 
Laatst bewerkt:
het zou aan de cd's kunnen liggen maar lijkt me eerder een probleem in de film zelf
 
en zou het helpen om die ASPI te veranderen of niet? Wat houd ASPI eigenlijk in?

Of gewoon een andere film proberen?
 
Geplaatst door Allard
en zou het helpen om die ASPI te veranderen of niet? Wat houd ASPI eigenlijk in?

Of gewoon een andere film proberen?

aspi zijn de drivers die je brander aansturen , maar heb nog nooit gehoord dat je gestotter kan krijgen door verkeerde aspi drivers.
Grote kans dat de film gewoon niet erg denderend is.
 
ik probeer wel een andere film dan....
maar ik wil even checken of ik dat cutten wel goed doe dan...

in TMPenc...ga ik naar MPEG Tools en dan naar Merge and Cut... en dan zet ik de type op MPEG 2 SVCD

en voeg ik de mpg toe...en edit ik hem tot 45 minuten of zo...en dan sla ik hem ergens op onder een bepaalde naam en dan druk ik op run...en dan uiteindelijk krijg ik een mpgje van bovengenoemde lengte die het gewoon goed doet in media player...
is dat goed zo?
 
uh ja zo is werkwijze inderdaad.

normaal gesproken zou tmpg zelf neer moeten zetten wat het formaat van de film is als het een svcd is dan wordt dit vaak mpeg-2 programm (vbr)
 
En ja hoor....het was te verwachten....

Ligt gewoon aan de cds
Heb nu Maxwell geprobeerd..en die doen het ineens wel...

Maar nu heb ik weer het probleem dat hij maar de helft van de film (45min op 1 cd) er op zet....maar dat is al een andere thread... ;)

Bedankt voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan