firewire ook voor DV in/out en welke versie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcfixer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
2.398
Ik d8 dat video capture en edit zo populair was tegenwoordig maar dit kan ik toch niet een twee drie vinden.

Ik heb een Sony DV camcorder met DV in/out aansluiting. Er werd een USB kabeltje bijgeleverd maar daar blijkt alleen de memorystick op te reageren, niet het videogedeelte. Logisch want met 1,2 Mbit p/sec is dat niet te doen.

Goed, een firewire kaart kost 15 euro. Zo ingebouwd en dan kan ik ook firewire gebruiken. Maar een firewire kabel is ook weer 10 euro.

Mijn vraag is dus nu ook: de DV aansluiting op de Sony, is dat gewoon het ene uiteinde van de firewire kabel of nog weer een apart type (DV -> firewire ofzo)? Het lijkt namelijk wel erg op een FW aansluiting.

Nog een andere vraag: er schijnen 2 versies te zijn? 4/4 en 6/4. Het zit 'm in de aansluitingen maar welke zou ik moeten hebben? 6/4 is ietsjes duurder...
 
In je sony camcorder moet je nog wel even usb streaming aanzetten.
En dan kun je via het bijgeleverde usb kabeltje je opnamen gaan bewerken. Ook even de usb driver installeren op je computer, deze heb je bij jouw camera gekregen, imagemaker.

Op jouw camcorder zit een firewire 4 aansluiting op het firewire kaartje wat je gaat kopen zit normaal gesproken een 6 p aansluiting.
dus kabel wordt dan 4/6

Ik hoop dat het bovenstaande duidelijk is.
 
Dankje,

Inmiddels heb ik alles al gekocht; een firewire kaart, een 4/6 kabeltje en ik kan beginnen.

Nu nog even een goed videobewerkings pakket zien te krijgen... :cool:
 
Nederlands en met goede functies studio 9 van pinnacle.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan