opvolger mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik vos

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
Berichten
717
Hallo,
ik heb iets gelezen over de opvolger van mp3,
betere geluidskwaliteit en kleiner

Wie weet meer?
ik weet niet meer hoe het heet of waar ik het gelezen heb...
 
Nee, een heel andere naam dan mp3
Het was eigenlijk meer een vervanger volgens mij...

Ik weet niet of het er al is,

Maar die MP3Pro, wat is daaraan verbeterd t.o.v. mp3, en is het er al?
 
Sony is met artrac bezig op hun NET Minidiscs, volgens hun beter dan mp3. Ze zien het zelf als de opvolger van mp3 geloof ik. Misschien dat je dat bedoeld? (spelling kan anders zijn)
Opvolger mp3, wordt dat niet mp4? :--?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij was het dat ook niet, maar als je muziek download, heb ik nog iedere keer mp3 gehad,
zijn die nieuwe er nog niet?
 
Geen idee, ik weet niet misschien is de extentie van artrac wel dezelfde als mp3. Zou ik even aan mijn zus moeten vragen, die weet er meer van.:)

Maar om dit nu de opvolger van mp3 te gaan noemen, vind ik wat voorbarig. En ik denk zelfs dat als artrac een andere extentie heeft en niet backwards compatible is met de huidige mp3 players, dat sony best wel eens lang alleen zou kunnen blijven staan met hun techniek. Maar dat blijft speculeren...
 
Ja, ik heb hem 'opvolger' genoemd he, ik weet niet meer precies hoe het stond waar ik het heb gelezen...

Maar bedankt allemaal

Als er zoiets nieuws uitkomt merk ik het snel genoeg denk ik :cool:
 
ogg

Bedoelde nie ogg vorbis ?

Zelf op een lagere bitrate is die kwaliteit beter ;)

en ja vele noemen da den opvolger van mp3 :thumb:

"Ogg Vorbis is a completely open, patent-free, professional audio encoding and streaming technology with all the benefits of Open Source. "
 
Ja

Sorry, heel laat antwoord, maar dat is 'm.

(Waarschijnlijk leest niemand dit toch meer maar ja...)

(dvd+-brander gekocht en pc geupgrade vandaar helemaal vergeten...)
 
Geplaatst door erik vos
Ja

Sorry, heel laat antwoord, maar dat is 'm.

(Waarschijnlijk leest niemand dit toch meer maar ja...)

Jawel hoor, wel lezen het wel maar een reactie krijg je zelden nog na 4 weken...

ogg ruled idd de pan uit, dit formaat zouden spelers idd beter standaard kunnen ondersteunen dan mp3 imo, zullen we dat nog mee gaan maken? Ik heb er een harde bovenkamer in...
 
O ja, ik downloade laatst een eens album en dat was OGG.. was prima geluid idd.. maar opvolger? Mwah.. MP3 is ook niks mis mee lijkt me zo ;)
 
OGG is een lossless formaat en zal geen echte concurrent voor MP3 worden. MP3 bestanden zijn lekker klein.
 
True, good point. Het nadeel van ogg (grotere bestanden) is dan gelijk weer het voordeel dat het op mp3 heeft-> de kwaliteit is subliem.

mp3 wordt denk ik steeds minder populair naarmate men de rechten van de gebruiker afneemt door de consument bv een maximale gebruikstijd op te leggen. Iets wat bij ogg nog niet aan de orde is dacht ik(?)
Ik persoonlijk kies liever voor ogg, maar dat komt ook gedeeltelijk omdat het open source is. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan