mp3's niet 5.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
381
klopt dat ik als ik mp3's afspeel mijn center-speaker niet hoor.

ik heb alles wel goed ingesteld (config.scherm->spraak,geluid,enz.->5.1surround geluid ingesteld, en bij winamp mijn geluidskaart geselecteerd.)
 
Als je een goede geluidskaart hebt zou je inderdaad geen geluid uit de centerspeaker moeten horen (kanaalscheiding), of anders heel zachtjes. Hetzelfde geldt voor de achterspeakers. Maar dan moet het wel zo zijn dat je de instellingen op 2-channel stereo hebt staan. Heb je het op 5.1 staan, dan hoor je uit alle speakers wel (wat) geluid.
 
ik heb een creative live en heb alles dus ingesteld op 5.1, maar hoor maar 4 speakers
 
Maak je daar maar niet druk om, Harry. Ik heb mijn Creative Live al 2 jaar. Heb na veel zoeken en telefoontjes nog steeds geen geluid door de 'center'. Ik denk dat dat is omdat de meeste MP3's gemaakt zijn in stereo (2-weg geluid). Het is zeer vervelend, maar het zij zo. :confused:

ps: mocht je toch een oplossing vinden, post je die dan even?
 
Heb je alle tests wel gedaan die bij creative zitten?
Dan kun je het geluid van de boxen afstemmen.
Ik hoor em overigens wel.
 
Bij mij is het zo dat ik bij het creative instel geval in het configuratie scherm moet instellen dat ik 5.1 speakers heb en dan hoor ik uit front en rear gewoon muziek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan