Programma Delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lokoloko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
Berichten
3.501
Hallo mensen ik heb nog een vraag:

Er is een netwerk en een programma voor boekhouding dat op 1 pc staat geinstalleerd, wat moet ik doen om dat programma op alle pc's te laten werken, dus dat meerdere mensen tegelijk in het zelfde programma kunnen werken...
 
Welk programma is dat? Soms gaat dat niet en zal je een netwerkversie moeten aanschaffen.
 
Ik heb zoiets weleens gemaakt in een winkel met 2 pc's.
Daarvoor gebruikten we Exell. Het document wat werd opgeslagen stond op 1 pc.

Wat dan niet kan is dat je op beide pc's tegelijk hetzelfde document kunt gebruiken.
De software moet dat accepteren.
 
Het is het programma Order,Voorraad & Factuur van data becker, alvast bedankt voor jullie antwoorden,wat ik eigenlijk wil weten is dat als je een programma hebt waarmee je dat dus wel kan hoe stel je dat dan in dat ie op meerdere pc's kan werken.....?
 
Meestal hebben dat soort programma's een server nodig ... dit kan een centrale server zijn ... of een aangewezen computer.
Maar het lijkt me dat de documentatie van die programma's hier wel duidelijk in is ...

Want zo'n programma moet dus voorkomen dat twee gebruikers tegelijkertijd hetzelfde bestand willen bewerken, zodat van 1 van de twee de wijzigingen in het niets verdwijnen.

Hier kan je wat lezen over de mogelijkheden van Exact op dat gebied ... misschien dat die plaatjes voor wat meer duidelijkheid zorgen ;)

Met dat pakket van databecker zou je misschien iets kunnen uithalen met het opslaan van de database op een centrale locatie ... maar ik ben bang dat ze dat niet zullen ondersteunen ... en dat het niet 100% veilig is ... dus lijkt me niet wenselijk in een bedrijfsomgeving ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan