Vraag voor liefhebbers van 95!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Berichten
688
Oude computer / Pentium 166 / Windows 95:

Sinds vandaag loopt het opstarten vast: er komt een melding dat DOS tot versie 8.0 bijgewerkt moet worden. Er waren al een tijdje roblemen en er kwam altijd een C:/ prompt. Daarachter typte ik braaf WIN in en dan startte het beestje. Nu dus niet meer. Hoe kan ik hem weer aan de praat krijgen? Opstartdiskette 95 leidt alleen tot een A:/ prompt. EN DAN??????

Bedankt

Een handleiding om Windows 95 er opnieuw overheen te zetten is ook goed, maar dan wel voor een leek op dit gebied.
 
heeft de pc een cdrom speler ?.
2 heb je de cd win 95 in bezit of kan je die lenen ?
dan heb je ook nog een win98 boot floppy nodig.

1 start pc via win98 boot floppy.
2 kies in lijst met cd ondersteuning.
3 type format c
dan win 95 cd in cd rom doen
start de installatie van win95
voor beeld type d:setup waarna install gaat beginen.
en volg instructie op het scherm.


greets virtuosa
 
Geplaatst door Pablo
Opstartdiskette 95 leidt alleen tot een A:/ prompt. EN DAN??????

Als je daar nou eens de volgende commando's intypt (aannemend dat windows in de directory "WINDOWS" geinstalleerd is):

C:
cd WINDOWS
WIN
 
HELP!!!

Het lukt nog niet:

start pc via win98 boot floppy. GEDAAN!!!
2 kies in lijst met cd ondersteuning. GEDAAN!!!
3 type format c PAKT HIJ NIET. IK KRIJG DE MELDING: NOT READY: BEZIG MET LEZEN STATION E (IK HEB ALLEEN A, C en CDROM D!!!! WAT NU?????
dan win 95 cd in cd rom doen
start de installatie van win95
voor beeld type d:setup waarna install gaat beginen.
en volg instructie op het scherm.


Als je daar nou eens de volgende commando's intypt (aannemend dat windows in de directory "WINDOWS" geinstalleerd is):

C:
cd WINDOWS
WIN ACHTER DE A: prompt???? HIJ PAKT HET NIET. IK BLIJF DE MELDING VAN DOS 8 INSTALLEREN KRIJGEN. HOE KAN IK DAT, ALS WINDOWS NIET OPSTART?????
 
Geplaatst door Pablo
HELP!!!
C:
cd WINDOWS
WIN ACHTER DE A: prompt???? HIJ PAKT HET NIET. IK BLIJF DE MELDING VAN DOS 8 INSTALLEREN KRIJGEN. HOE KAN IK DAT, ALS WINDOWS NIET OPSTART?????

Als je toch gaat formatteren kan je dit nog als laatste poging doen om het systeem te redden. Opstarten met win95 bootdisk en dan achter de A: prompt:

sys A: C:

Dan opnieuw opstarten en weer WIN intypen.
 
Jammer,

laatste tip gemist. Ik ben nu aan het formateren. Ik zal jullie nog wel nodig hebben vandaag. Alvast bedankt. Ik had trouwens de laatste tip graag geprobeerd, want dan was ik niet alles kwijt (alhoewel: deze computer waarop ik nu met jullie communiceer, is natuurlijk de hoofdcomputer).
 
Het staat er weer op. Ik heb nu een verse computer met Windows 95, maagdelijk nieuw. Nu alle apparaten weer installeren.

Bedankt

Pablo
 
Toch nog 1 ding:

Bij het opstarten wordt er steeds gevraagd naar het apparaatstuurprogramma CRD 4236-1.
Verder is er een geel vraagteken bij PCI-Bridge & PCI Universal Serial Bus. WAT IS DIT en WAT NU?
 
Laatst bewerkt:
HELP!!

Er blijft een geel vraagteken bij de beide PCI-vermeldingen. Het heeft te maken met de geluidskaart Crystal Clear. Ik heb de stuurprogramma's volgens mij geinstalleerd, maar er blijft een melding staan van een ONBEKEND PROBLEEM. Wat kan ik het beste doen???
 
Hallo,

ik kan mijn geluidskaart niet aan de praat krijgen. Zie boven. Moet ik een nieuwe vraag stellen????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan