voordelen/nadelen ten opzichte van win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Ik heb nu Windows 98.Wie kan me de voordelen/nadelen geven om over te stappen naar Windows XP:thumb:
 
eerst een wedervraag, kan jouw computer XP wel aan.
Geef eens informatie over jouw systeem.
 
Windows XP

* 233 MHz Pentium of hogere microprocessor (of een equivalent)
* Minimaal 128 MB RAM aanbevolen (minimumondersteuning geldt vanaf
64 MB RAM) en maximaal 4 GB RAM
* Minimaal 1,5 GB vrije ruimte op de vaste schijf
* VGA-monitor
* Toetsenbord
* Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat
* Cd-rom- of dvd-station
 
XP

Hoi,
Het gaat deze keer niet om miijn computer,maar voor een sportvriend.
Deze heeft nu al XP,maar ik heb volgens hem de computer gemold.
Dus wil deze formateren en opnieuw installeren.
Maar mijn bedoeling was ook als het een leuke windows versie is opm deze bij mij te installeren.
Ik weet allkeen het verschiol tussen Windows 98 en Windows XP niet.DAt is mijn vraag juist.
Bedankt voor je reactie!
:thumb:
 
:p weer dubbele post van mij. Forum beetje traaaag.
 
Laatst bewerkt:
Als je windows 98 kent dan kun je ook overweg met XP.
XP ziet er leuker uit en zal natuurlijk meer kunnen dan 98.
Wat de verschillen precies zijn weet ik zo 1 2 3 niet.

Ik heb 98, 2000 en nu xp ingebruik.
zelf zou ik niet meer terug gaan naar 98, 2000 en xp zijn toch beter, volgens mij dan.
 
Zelf vind ik xp makkelijker. xp herkent uit zichzelf meer hardware waardoor installatie makkelijker gaat. Netwerk installeren is makkelijker.

xp is in vele opzichten uitgebreider. Ik zou niet meer terug willen naar win98:D

Zorg wel dat je direct na de installatie de beveiligingspatch installeert, anders heb je kans dat zodra je op internet zit je het Blastervirus te pakken hebt.
 
Wijsheid is een paar schaatsen in de ijstijd

EEN VERANDERING IS NIET ALTIJD EEN VERBETERING.

Mijn favosite is dan ook www.oldversion.com Ik heb jarenlang met W98 gewerkt oa omdat mijn banksaldo een XPwaardige pc niet toestond. Inmiddels is dat enigszins verandert en staat hier een Celeron 800, nog nix bijzonders, maar voor mij een hele vooruitgang sinds Pentium 133 bouwjaar '95

Affijn, ik heb XP geprobeert en inderdaad, het ziet er geweldig uit, het herkent nieuwe hardware vrijwel probleemloos, heeft na W95 eindelijk weer een fax-functie aan boord en iedereen wil het! Behalve ik, ik schijn maar niet te kunnen wennen aan dat inlogscherm, het teruggaan naar dat scherm wanneer mn schermbeveiliging te lang draait, die "klantvriendelijke" blauwe kleur en ga zo maar door.

Mijn conclusie is dan ook dat wanneer ik al die fraaie funties uitschakel,waar de ontwikkelingsafdeling van Bill G. zo lang aan gewerkt heeft, dat ik dan uitkom bij Win2000. Voor mij persoonlijk een geweldig compromis!

Mijn ervaring en advies:

stap 1: W98 erop en een image maken met Norton Ghost

Stap 2: W2k eroverheen en uitproberen

Stap 3: W98 terugzetten en XP eroverheen en uitproberen.

Stap 4: definitieve keuze maken

Heeft mij een kleine twee weken her-ver-her-(un)installeren gekost, maar ik heb met w2k wel het idee dat het het werk waard was.

Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan