Geen geluid wel beeld bij overzetten van handycam naar pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnietheman

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2004
Berichten
69
Hoi,

Ik heb onlangs een 2ehands Pinnacle DC10+ kaart gekocht om mijn analoge handycam bandjes over te zetten naar mijn pc. Ik krijg nu alleen maar beeld als ik alles aansluit en de film wil overzetten. Nu had het ermee te maken aldus een vriend dat mijn camera te oud zou zijn en er een stekkertje via de microfoon ingang moest anders kreeg je het geluid maar via 1 box. nu heeft hij daarvoor een stekkertje gemaakt die en in de vid in gaat en in de microfoon ingang. Echter nu krijg ik weer geen geluid. Wat doe ik verkeerd? ik heb XP en mijn handycam is een SONY Handycam CCD-TR713E. Browser is XP

Alvast bedankt
 
Je stekkertje moet zeker niet in de microfooningang van je camera. Je zal een audio-uitgang moeten zoeken op je camera (hoofdtelefoon?) vaak is dat een mini jack-plugje. En het kan zo zijn dat je camera mono geluid geeft. Als je dan het mono-geluid splitst naar linker en rechter kanaal heb je in ieder geval geluid uit 2 boxen, maar het is dan geen stereo natuurlijk.
 
Het stekkertje zit in de microfoon ingang van de computer. De audio/videosnoer wordt op de camera aangesloten zoals het hoort. dan wordt de "video in" op de computer ook aangesloten zoals het hoort. Dan zit je nog met 1 stekkertje die van het geluid. Die is door een vriend omgebouwd tot een stekkertje die via de geluidskaart gaat. Hoop dat ik het een beetje duidelijk geschets heb!
 
Je hebt toch niet toevallig de ingang van je microfoon op dempen staan? Sluit anders eens even een microfoon aan (als je die hebt) op de ingang en kijk of die het wel doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan