Bestandstype DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air Aai

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
193
Via Instellingen - configuratiescherm - mapopties - bestandstypen kun je een afspeelprogramma selecteren voor bepaalde extensies. Wat is eigenlijk de extensie c.q. het bestandstype voor DVD-films?

Ik heb nl. problemen met het ontbreken van een dvd-decoderprogramma nu automatisch Windows Media Player wordt 'toegewezen'. Ik heb echter ook Power DVD op mijn pc.

Moet alleen nog ff weten welke extensie/bestandstype ik aan Power DVD moet toewijzen.

Alvast bedankt,
Arie
 
En als je met Verkenner "in" de dvd spit en de juiste VOB-file selecteert en met rechtermuisknop Openen Met kiest en Power DVD selecteert en vervolgens aanvinkt "deze file altijd met dit programma openen"
 
Dan zie je alleen dat VOB-bestand dat je op dat moment selecteert. Soms kun je ook geen ondertitels veranderen. Ik gebruik altijd het bestand VIDEO_TS.IFO, dat bestand wordt namelijk als eerste ingelezen als je een DVD gebruikt.
 
IK bedoelde eigenlijk: muziek is een MP3-file. Je kan dan kiezen om die af te spelen met een Windows Media Player, een Real Player etc.

Ik wil dat DVD-films standaard met Power DVD worden afgespeeld. Maar in de lijst die je vindt bij 'bestandstypes' vind je zoveel extensies, dat ik niet weet welke nou bedoeld is voor dvd-films. Ik bedoel: zijn dat MP2, MP2V, MPA-files etc.?

M.a.w.: bij welk soort file uit die lijst moet ik het daaraan gekoppelde programma WMP veranderen in Power DVD als ik dvd-films standaard in Power DVD wil laten afspelen?
 
Ik denk dat als je mijn tip met de aanpassing van Tiborv 1 x doet (het bestand VIDEO_TS.IFO) de dvd voortaan standaard zal afspelen met Power DVD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan