verbinding verbroken als telefoon gaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Berichten
301
hallo hallo

de volgende uitdaging:

adsl werkt perfect. tot telefoon gaat of je zelf gaat bellen. is geen enkel probleem (het bellen) echter je bent niet meer online op dat moment...

adsl is aangesloten door monteur kpn
 
Kijk eens of voor de splitter nog een telefoon aansluiting zit, dat is vaak de oorzaak.

controleer bij de binnenkomende kabel van de ptt, hier zit een isra doos op de kabel.
Vanaf de isra gaat hij rechtstreeks naar de splitter, vanuit de splitter heb je een apparte lijn voor de adsl ( hier tussen mag niets meer zitten van een telefoon verbinding.)
De andere uitgang van de splitter is voor de telefoon.

groetjes speedtouch
 
waarschijnlijk modem vervangen

In die tijd dat een oud collega/vriend van mij bij de KPN werkte, kwam regelmatig de alcatec modem terug, fouten in de firmware. Dit veroorzaakte bij klanten een uitval van de internetverbinding wanneer de telefoon een inkomende signaal kreeg.
 
ik heb een andere situatie waarbij dit ook is. Aleen, ik weet de oorzaak ervan :thumb:

De binnenkomende lijn wordt nog eens gesplitst in tweeën, en één daarvan gaat naar de kamer waar de pc staat. En daar is de splitter op aangesloten. Maar wanneer er telefoon wordt opgenomen via de andere kant van de splitsing van de binnenkomende lijn is mijn verbinding ook even uit de lucht. Bij mij is ze alleen niet verbroken, maar gewoon even geen internet meer. Miss is dit bij jouw ook het geval?
 
telefoonlijn gaat na binnenkomst inderdaad een apart kastje in. vandaar een lijn naar splitter. vanaf splitter naar pc en andere stuk gaat wederom een ander kastje in. vermoed dus dat t allemaal goed is aangesloten...

zag ergens ook wat zaken staan over t installeren van de modem. het software matige deel moet je doen voor je de modem aansluit op de pc? kan t hier inzitten? weet niet meer zeker of ik dit correct gedaan heb namelijk
 
franky99 schreef:
zag ergens ook wat zaken staan over t installeren van de modem. het software matige deel moet je doen voor je de modem aansluit op de pc? kan t hier inzitten? weet niet meer zeker of ik dit correct gedaan heb namelijk

Dit heeft niets met het probleem te maken.

Kijk of de lijn die naar het modem loopt, onderbroken is en hier een telefoonaansluiting nog op zit.

Als de lijn rechtstreeks zonder onderbreking naar het modem loopt, moet je eens een andere splitter proberen, de kans bestaat dat hier een defect in zit.
Leen evt een splitter bij vrienden of kennisen die ook adsl hebben.

groetjes speedtouch
 
als ik de telefoon rechtstreeks op de splitter aansluit moet ik kunnen testen of die splitter goed werkt is t niet?

voor ik weer s gekke dingen ga doen... :)
 
Om te kijken of op de modem lijn een telefoonlijn zit kan je het beter anders doen.

Trek bij de splitter de stekker eruit die van de telefoonlijn is.
Laat alleen de modemlijn erin zitten.
Bel met je gsm naar de huis-telefoon en luister of de telefoon overgaat.

groetjes speedtouch
 
even voor de volledigheid want weet niet zekers of ik het nog begrijp...:

de telefoon laat je gewoon op de aansluiting zitten (daar waar die normaal ook zit) alleen de verbinding tussen die aansluiting en de splitter koppel je los?
 
Ja :)

Je hoeft alleen het stekkertje uit de splitter te halen die van de telefoonlijn.
 
heb de stekker in de splitter waar "LINE" opstaat er uitgehaald... verbinding met modem was meteen verbroken en de telefoon deed het nog wel...

what s next?
 
Dan zit het dus niet goed aangesloten !!!

De binnenkomende telefoonlijn moet je aansluiten op de line van de splitter.
De uitgaande phone op de splitter gaat naat de telefoon.
De uitgaande modem gaat rechtstreeks naar het modem.

Leesvoer


groetjes speedtouch
 
Dat er iets niet goed zit dacht ik al :D

maar... in principe zit de modem wel op de goeie uitgang. op de DSL en line gaat in principe naar de telefoon.
de aansluiting is echter ook heel raar gebouwd, door een kpn monteur overigens. zie bijgaande tekening misschien geeft dat wat meer aanwijzing.

overigens waarom het zo is gebouwd...geen flauw idee!
 

Bijlagen

  • dia1.jpg
    dia1.jpg
    30,5 KB · Weergaven: 62
mede na je laatste opmerking speedtouch heb ik de telefoon maar eens uit de stekker geplukt en rechtstreek op de splitter aangesloten. en wat blijkt... vooralsnog ljikt alles perfect te werken. internetten en bellen derhalve.

waarom de ptt mijnheer t op deze manier heeft gebouwd is mij vooralsnog een raadsel

dus tot zover thanks a lot!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan