digitale video naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

hsnoeren

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Berichten
72
Hallo,

Ik heb een JVC digitale videocamerea waarvan ik een opname van een uur heb opgenomen met win moviemaker (dv-avi). Dit videobestand is meer dan 12 GB groot. Nu wil ik deze video op DVD branden. Maar op op deze schijven kan ik maar 4,7 GB branden.

Hoe en met welke instellingen, zonder kwaliteitsverlies, kan ik dit voor elkaar krijgen?

BVD

Harold
 
voor die soort bewerkingen gebruik ik Pinnacle studio 8 (of 9), opgenomen film op je HD laden, dan met Pinnacle project/film bewerken/maken en op DVD branden. Let op: duuuuuurt erg lang.
 
hoi

ja dat heb ik ook gedaan maar ik heb mij vhs bandjes op de computergespoeld met pinnacle 9 zelf
maar alle vormaten zijn goed behalve dvd kwaliteit zodra ik dat kies lop beel een beetje stotterig.
 
Dan moet je niet voor dvd kwaliteit kietzen maar voor mini DV dat is perfect. En anders moet je die video die je nu hebt splitsen met nandub of iets dergelijks en dan dus op 2 dvds branden
 
ja, maar hij stotter al na 1 minut

en het is al een vhs band en nu wil ik hem naar dvd kopieren ik kan kiezen voor vcd, svcd, en dvd kwaliteit

svcd doet hij wel goed (beeld en geluid lopen dan goed)

maar toch blijf bij mij de vraag hangen waarom doet dvd kwaliteit het niet goed???


gr tim
 
Probeer eens om je avi om te zetten met "TMPEGEnc" naar MPEG2-formaat. Daarna kun je met "TMPGEnc DVD Author" er een DVD van maken inclusief menu.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad met Pinnacle 8. Het geeft een stotterig beeld of het geluid is na een aantal seconden weg.
Als ik het omzet volgens bovenstaande methode werkt het wel.
 
Ik heb met studio8 al diverse films vanuit maak film tot een uur op DVD kwaliteit gebrand. is de film langer dan een uur dan moet je iets mindere kwaliteit kiezen. Zie instellingen op mijn printscreentje
 

Bijlagen

  • screenshot12.jpg
    screenshot12.jpg
    53,5 KB · Weergaven: 46
JA, een vhs-band gecaptured (9.8GB) Daarna met Pinnacle 8 een film inclusief menu en hoofdstukken gemaakt. Nadat alles klaar was op DVD-kwaliteit (dit duurde heel lang) een DVD gebrand. Vervolgens op mijn stand-alone DVD-speler afgespeeld en alles ging haperend en geen geluid.
Toen maar volgend voorgaand beschreven methode gewerkt en alles was in orde. Ook dit geeft DVD-kwaliteit.
Het hangt ervan af hoe je het beeldmateriaal captured. 'n VHS-band in DVD-kwaliteit wegschrijven heeft geen zin. Het beeld wordt niet beter dan wanneer je het captured in MPEG2-formaat.
 
Even een aanvulling.
De hoogste DVD-kwaliteit is 8Mb/s. Echter is voor een goede kwaliteit 5-6Mb/s voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan