pinneacle studio 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
376
Ik heb sinds deze week een upgrade van studio 7 naar studio9 van pinneacle geinstalleerd.
Wanneer ik nu mijn film vanaf de camera wil gaan binnehalen krijg ik binnen een paar seconden een foutmelding en wordt het programma afgesloten.
Kan dan dus niets meer doen. Ik doe de foutmelding hierbij.
Weet iemand wat ik daar mee zou kunnen doen?
Ik kan nl. zo niets aanvangen met dit programma.
 

Bijlagen

  • foutmelding pinneacle.doc
    31,5 KB · Weergaven: 55
Ik denk dat hierbij alleen pinnacle je hierbij kan helpen.. het betreft immers een foutmelding naar aanleiding van een upgrade.
 
Ja, heb daar ook deze zelfde melding heengestuurd, maar tot nu toe geen reactie van die kant. Ga deze week maar proberen te bellen. Mogelijk weten zij zelf niet wat zij hier mee moeten. Maar ik baal behoorlijk.
Toch bedankt dat je de moeite nam te reageren.
Gr. ria
 
Ria,


Wat je nog even zou kunnen doen is om de precieze oorzaak te achterhalen van je fout, want de screenshot die jij hebt geplaatst geeft alleen aan dat er wat is fout gegaan, maar niet op welke manier !

Open anders even Configuratiescherm en ga naar systeembeheer, dan naar logboeken, dan klik je op toepassing. Kijk hier naar een regel met een rood-wit kruisje ervoor en kijk of het iets met Pincale te maken heeft. Hier kun je namelijk met eigenschappen nog de foutmelding bekijken met eventueel de oorzaak !

Post dit bericht hier en misschien dat we er dan wat meer over kunnen zeggen

Groeten,


Remy
 
Hoi Remy, heb gelijk gedaan wat jij hierboven melde?
Heb de melding hierbij gedaan (schermafdruk)
gr. ria
 

Bijlagen

  • foutrapport systeembeheer.doc
    82 KB · Weergaven: 32
Ria,

Heb je de site van Pinnacle al gechecked ??

Kijk even bij interactieve ondersteuning, misschien staat er ergens iets wat op jouw probleem lijkt !!


Remy
 
Heb gekeken en een berichtje met bijlages ingevuld, maar krijg het niet verzonden. Kan geen versturen knop ontdekken.
Probeer het morgen nog eens. bedankt tot nu alvast. Fijne paasdagen
Gr. Ria
 
foutmelding pinnacle

Weet iemand nu al een oplossing voor deze foutmelding of niet ik heb nl hetzelfde probleem
groetjes markus
 
Ria,

Waarom de fout veroorzaakt wordt is mij nog niet duidelijk, maar wel dat het een filter is die tijdens het converteren van jouw film een fout veroorzaakt.

Mogelijk dat tijdens de installatie van de update iets is fout gegaan. Je zou even de zaak kunnen un-installen (van de upgrade !!)
En opnieuw proberen te installeren, of even proberen zonder de update. Zo kun je zien of er mogelijk ook wat mis is met je orginele installatie van Pinnacle 7.
Wat verder nog mogelijk is, is dat de upgrade niet compatible is met versie 7. Maar dat ie juist bedoeld is voor de laatste versie van Pinnacle, n.l. de 9 versie .

Remy
 
Update Windows

:confused: Gebruik je XP, draai eens alle updates (voor XP!) en installeer de driver nog eens.
Het is een foutmelding van Windows. Kan niet omgaan met de update. Anders de oude er weer op. Bij installatie problemen, de oude driver verwijderen door op F8 te drukken tijdens opstarten en veilige/safe modus kiezen. Dan alle entries ook register met regedit verwijderen.
En probeer Pinaccle "te pakken" te krijgen, daar zij een kant en klare oplossing dienen te hebben, zijn alleen erg klant schuw zullen we maar zeggen.:thumb:
 
Heb inmiddels al jullie suggestie`s opgevolgd incl. alle update`s, en ben in overleg met pinnacle.
Heb per mail contact en inmiddels ook een keer de helpdesk gehad.
Eerst het betaalde nr. van €0,45 per min. maar ik bleek nog recht te hebben op een gratis nr. Dit is echter maar eenmalig, wanneer je het nogmaals nodig hebt, is het mogelijk weer een accescode te kunnen ophalen via de website van pinnacle. maar dat kost dan €6,--.
Heb via de helpdesk een aantal zaken op mijn computer nagelopen en het advies gekregen alles te deinstalleren, een updat op te halen van de grafische kaart en te installeren, alle meeopstartende programma`s en zeker de virusscanner uit te schakelen.
Opnieuw op te starten en direct enkel versie 9 opnieuw te installeren.
Heb dat gedaan, echter zonder resultaat.
Heb ook gevraagd of ik deze versie terug kan geven wanneer dit allemaal niet lukt. En in principe zou dit mogelijk moeten zijn, vlgs. de helpdesk.
Heb inmiddels via mail de vraag gekregen een schermafdruk te sturen van de module waarop de fout optreedt, ddor in het foutmeldingsscherm te klikken. Er komen dan meer details tevoorschijn.
Heb dit inmiddels doorgestuurd en wacht weer op antwoord.
Ik zal datzelfde schermpje hier ook bij doen.
Mogelijk zijn er meer mensen die hier iets aan hebben.
Groetjes,
ria
 

Bijlagen

  • foutenrapport windows.doc
    64 KB · Weergaven: 22
en ik durf te wedden dat wanneer je een gehele versie er overheen gooit je van alle problemen af bent.

Spijtig, maar waar. Het is niet de eerste keer dat een update niet 100% werkt.....
 
Wat bedoel je Remco, met een hele versie er overheen gooien? Ik heb nl. alles, dus de hele studio 9 versie opnieuw geïnstalleerd. Weet niet wat ik daar nog bij moet zetten.
Wil je dat a.u.b. verduidelijken voor mij?
Gr. Ria
 
Je hebt een upgrade gedaan van studio 7 naar 9. Met andere woorden, je hebt een niet op zichzelf staande (lees stand alone draaiend) programma. Een deel van de software maakt gebruik van studio 7 files.

Ik denk wanneer je een complete studio 9 hebt, je wel eens van het probleem af kunt zijn.

Grt RemcoL.
 
Het probleem is nu, dat ik geen compleet nieuwe heb.
Maar ik heb de moed nog niet helemaal opgegevn hoor. ben nog steeds in overleg met Pinnacle.
Ik houd jullie op de hoogte als er iets wijzigt.
In de computer Totaal staat trouwens iets over de versie`s 8 en 9.
Heb van iemand daar een kopie van gekregen.
Pinnacle is zich vlgs. mij al bewust van het feit dat er veel problemen zijn.
De mensen van Pinnacle die ik heb gesproken zij trouwens wel heel vriendelijk hoor.
Het lost het probleem niet op, maar het scheelt wel hoe men je benaderd vind ik.
gr. Ria
 
Neem in ieder geval mee in je gesprek dat, wanneer je in het bezit bent van legale versies, pinnacle verantwoordelijk is voor een goede upgrade. Met andere woorden, bij geen oplossing moeten zij er een aandragen. Denk hierbij aan geld terug, misschien wel de volledige versie voor een prijs van een upgrade etc.
succes RemcoL.
 
Hoi Remco,
Dat zal ik zeker doen. Bedankt voor je goede adviezen.
Als ik iets meer weet zal ik het hier melden.
Groetjes, ria
 
Hoi remco,
Even het laatste nieuws over studio 9.
Was nog steeds een intensieve correspondentie aan het voeren met Pinnacle. Kreeg ik van een kennisje een tip. Zij zei, heb je een firewire aansluiting of USB= Had dus usb 2.
Heb op advies van haar een firewire kaart geplaatst en .... studio 9 werkt als een zonnetje.
Ook vakhandel of helpdesk van pinnacle gaf dit nooit als suggestie aan.
Maar het probleem is voor mij opgelost. Mogelijk is dit ook een suggestie voor andere mensen die met dit probleem sukkelen.
Bedankt voor al jullie meedenken en tot een andere keer.
Groetjes, Ria
 
Geplaatst door ria
Hoi remco,
Even het laatste nieuws over studio 9.
Was nog steeds een intensieve correspondentie aan het voeren met Pinnacle. Kreeg ik van een kennisje een tip. Zij zei, heb je een firewire aansluiting of USB= Had dus usb 2.
Heb op advies van haar een firewire kaart geplaatst en .... studio 9 werkt als een zonnetje.
Ook vakhandel of helpdesk van pinnacle gaf dit nooit als suggestie aan.
Maar het probleem is voor mij opgelost. Mogelijk is dit ook een suggestie voor andere mensen die met dit probleem sukkelen.
Bedankt voor al jullie meedenken en tot een andere keer.
Groetjes, Ria

Tja en USB wordt niet ondersteun voor capturing met studio 7 / 8 /9 inderdaad, Als je dit namelijk had aangegeven bij ONS( helpdesk ) dan was het probleem al snel weg geweest

DUS MENSEN

NIET capturen met USB want dat werkt niet en wordt NIET ondersteund.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan