Afspelen MP3's vanaf Kazaa

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air Aai

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
193
Als ik MP3's heb gedownload via Kazaa kan ik ze daar gewoon afdraaien. Op de lijst 'Mijn Kazaa' staat voor elk nummer het logo van Windows Media Player (WMP).

Als ik het nummer vervolgens via rechtsklikken opsla in 'Mijn muziek' op de harde schijf kan ik het nummer vervolgens niet afspelen omdat Quick Time benodigd is. Blijkbaar krijgt de MP3 een bepaalde extensie mee die niet is af te lezen door de WMP.

Hoe zorg ik ervoor dat de mp3's bij het opslaan op de harde schijf gewoon via WMP afgespeeld kunnen worden?
 
In Verkenner bij Extra -> Mapopties -> Bestandstypen aangeven dat mp3'tjes door WMP geopend moeten worden.
 
Dat heb ik gedaan en zo is de instelling ook. Maar een deel van wat ik ophaal met Kazaa kan ik wel afspelen met WMP en een deel niet, het is net Russisch roulette.

V.w.b. het eerste antwoord: ik wil geen Quick Time installeren, want dan slaat mijn Adaware altijd op hol!

Bovendien, waarom staan er op de Kazaa-lijst WMP-logo's voor de nummers en na het opslaan op de harde schijf moet ik ineens via Quick Time afspelen?
 
Hmmm tja kazaa

Kijk er zullen altijd mensen zijn die iets aanbieden wat het toch niet helemaal is, helaas.......zijn dit soort mensen er.

kazaa is ooit bedacht als handigheid voor het delen van bestanden.
In den beginnen was dit natuurlijk de oplossing voor een hoop mensen maar al snel waren er ook mensen die dit misbruiken gingen.

En dat is wat je dus af en toe tegen komt.

Ik zou als tip willen geven, let goed op de extensie van een file die je wil downloaden voordat je begint.
Als je denkt kijk een leuke filmp en die heeft toevallig de extensie .EXE of .COM of een uitvoerbare naam dan weet je dat je strond aan de knikker hebt.

Jij kunt nu dus een deel via kazaa spelen (windows media player) en een deel niet dat deel niet heeft dan waarschijnlijk geen .MP3 achter zijn naam staan.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan