DVD speelt niet goed af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Berichten
296
Als ik met dvdshrink een DVD rip maak ik hem ongeveer 4 gig groot en ik brand hem dan met Nero op een DVD+R van Nashua.Het gebeurt dan soms dat na 30 tot 45 minuten de DVD gaat schokken/haperen.De film is dan niet meer af te kijken(Op een stand alone speler).
Ik heb wel het gevoel dat het met mijn Pioneer-speler beter gaat dan met mijn Philips-speler.Waar kan dit probleem aan liggen????
Bedankt
Kanjer
 
Heb je een sticker op de schijf geplakt? Mijn ervaring is dat de door je aangegeven problmen dan na een half uur tot een uur optreden. Als de de schijf er dan een tijdje uithaalt, dan is hetzelfde stuk daarna wel te bekijken. Ik vermoed dat de schijf te warm wordt als er een sticker op zit. Ik heb het geprobeerd met een schijf waar het optrad, nadat ik de sticker van die schijf had afgepeuterd deed ie het wel goed.
 
Soms zit er wel een sticker op, maar het gebeurt ook wanneer er geen sticker op zit.Ik heb er dan wel op geschreven met een speciale stift.
 
Die tekst met stift is niet het probleem.

Sommige DVD spelers hebben sowieso problemen met kopieën. Vaak speelt de goedkoopste speler nog het makkelijkst kopieën af.
 
Dat verhaal heb ik al vaker gehoord.Toch wel vremd dat je met een goedkopere speler vaak minder problemen hebt.Ik dacht dat het misschien ook met het merk schijfjes had te maken.
Bedankt toch maar;ik zal er wel mee leren leven.
Groetjes
Kanjer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan