JPG na opslaan extensie-loos

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerplunk

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2003
Berichten
115
Wanneer ik op internet een plaatje zie en met rechtermuisknop opsla, is hij na het opslaan extensie-loos en doet het dus niet voor ik de bestandsnaam heb gewijzigd door .jpg er achter te zetten.
Wat kan ik veranderen zodat ze automatisch als .jpg opgeslagen worden?
 
dat zal niet lukken,want de 1é keer is het een gif en de andere keer een bitmap.
Als je de opgeslagen foto open't met een fotoprogramma ( nadat je hem hebt opgeslagen) kun je hem wel veranderen, maar ik ken niet de optie dat hij automatisch via het web, als je rechtsklikt ................hij als jpg wordt opgeslagen.
 
ja maar, als je rechtermuisknop doet en dan opslaan als, kun je altijd een naam kiezen, en daaronder staat de extensie al aan gegeven, dit is bij mij ook het geval, hij staat dan op JPG
maar tóch slaat hij het op ZONDER extensie.
 
Die automatische keuze ken ik ook niet, maar mogelijk is je cache vol? Open Internet Explorer. Klik op Extra, en vervolgens op Internet-opties. In het gedeelte "Tijdelijke Internet-bestanden", klik op "Bestanden verwijderen." Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen". Klik op OK.
 
Ja, dat heb ik ook. Heel irritant.
Die keuze dat als wat voor bestand je het kan opslaan staat afhankelijk van het plaatje op 'Opslaan als type - JPEG (*.jpg)' Het leuke is dat als je de naam wijzigd bij 'bestandsnaam' de extensie NIET mee opgeslagen wordt, maar als je de originele naam behoud WEL.

Ik heb dit op zowel een XP machien als op een 98SE machien. Wie oh wie kan hier eindelijk eens iets op vinden!:confused:
 
bij mij wordt de extensie ook niet opgeslagen als ik de originele bestandsnaam behoud :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan