.avi of .mpg verkleinen qua mb's ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CiCi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2002
Berichten
419
Haiii, heb een vraagje !

Is het mogelijk om een video bestand van ong. 15 mb te verkleinen tot zo ongeveer 5 mb ?? En met weinig kwaliteit verlies? is hier een makkelijk programma voor ???

Alvast bedankt voor de reacties !! :)
 
Je zal altijd wel een kwaliteitsverlies hebben op een of andere manier! Shrinken zonder kwaliteitsverlies bestaat niet :D

greetz
 
Hm.. okey, dan maar wat kwaliteitsverlies, maar wat is een makkelijke/goeie programma ?
Ik knipte beelden altijd met TMPGenc, maar daarmee lukt het me niet om ze te verkleinen, alleen echt HAK HAK knippen.. :D

dussem, aanraders ?
 
dit is wat ik hebben kunnen vinden over dvd en mpg.

Zwei-Stein Video Editor toegevoegd op 16 februari 2002
[ Grootte: 3.33 MB ~ Windows: 98-ME-XP-2000-NT ~ Licentie: Freeware ]
[ Homepage ][ Screenshot ][ Download ]



Zwei-Stein Video Editor is een volledig werkend video editing en compositing systeem met veel geavanceerde toepassingen.
Het programma heeft een video-capture utility, en het kan overweg met AVI, WAV, MPG (geen MP3), BMP & JPG formaten. De uitvoer is in AVI, RM, WAV & BMP formaat. Bewerkt kunnen worden 512 video/media clips, welke elk weer 512 sub-tracks kunnen hebben enz.
 
Bedankt Humpe ! Ik heb de freeware ervan even snel gedownload en ermee geprutst..
Ik kan er special effect mee maken, maar verder zie ik er niet veel aan? ik bedoel, hoe maak ik het bestand nou kleiner?? :confused: :eek:
 
om video kleiner te maken

andere compressie gebruiken (lees: betere)
lagere bitrate
lagere kleurdiepte
kleinere resolutie
 
@Humpe: daar wordt TmpGenc uitgebreid behandeld dus is het een handige site!!! :) thnxx! maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost... :(

@johnny321: Dat zijn handige tipjes! Maar ik moet ook een programma hebben om dat allemaal te kunnen toepassen.. Welke? :(
 
eh Humpe.. is het te laat geworden voor jou of voor mij?
Volgens mij gaat deze site over codecs hoor.. :) en daar heb ik geen problemen mee..........
 
Jammer dan zou ik het verder niet weten, misschien is er nog een ander die je verder zou kunnen helpen.
 
Geplaatst door humpe
Jammer dan zou ik het verder niet weten, misschien is er nog een ander die je verder zou kunnen helpen.
Bedankt iig :) 'teruste.. ;)
 
Hoi CiCi,
Ik volg dit met groooooote belangstelling (omdat ik al een tijdje met hetzelfde probleem zit)
Heb je ondertussen al iets gevonden?? (ik zoek ondertussen ook hoor)
Pleazzze let me know!
Thx!
 
Nope.. :'( Ze hebben het alsmaar over VirtualDub, maar die vind ik nix.. Hij maakt het geknipte bestand groter dan de hele stuk film.. :confused:
Pfff.. hoe flikken rippers dat dan? ik echt niet snap doen.. :D
 
Nope humpe.. :eek: Daar staat weer niet bij hoe ze (of ze) het bestand klein hebben na afloop.. TMPGenc hebben ze het over en daar kan je niet veel mee omdat dat alleen hak werk is, geen compress........ :(

Database van Helpmij ? wat/waar is dat?
 
nope.. allemaal programma's om dvd's om te zetten naar .avi of .mpg enz.. maar nix over verkleining alweer ...............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan