Film niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenimex

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2001
Berichten
163
Ik heb een DivX-bestand gedownload van 700 mb. Wanneer ik deze probeer te verwijderen lukt dat niet, omdat hij zegt dat het bestand door een ander programma wordt gebruikt. Herstarten helpt niet, evenmin als via de DOS-prompt. Wanneer ik het bestand probeer te openen of Eigenschappen probeer weer te geven, wordt mijn PC heel traag. Volgens Norton zit er geen virus in. Heeft iemand enig idee hoe ik het bestand kan wissen (behalve formatteren :D)?

Bedankt!
 
Ik kan geen AVI verwijderen
Meestal kan je het niet verwijderen daar men zegt dat de file in gebruik is. De reden hiervoor is dat XP een lijstje bijhoudt van recent gespeelde bestanden.
Je vind de lijst in het register(start-uitvoeren - typ 'regedit') via de sleutel
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ MediaPlayer \ Player \ RecentFileList.

Verwijder hier het bestand

of

in het register( start-uitvoeren - typ 'regedit') via de sleutel

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

en verwijder daar de key

"{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voor een permanente oplossing:

( start- uitvoeren- typ ' regedit')
Verwijder de volgende registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

Sluit het Register af en herstart de pc



Dit komt door een foutje in XP. Iedere keer dat je met je muis over de file gaat of probeert deze te verwijderen zorgt shmedia.dll ervoor dat windows verkenner de hele file gaat lezen. Dit kan verholpen worden door hetvolgende te doen:
Open je register via start >uitvoeren/run. 'Typ regedit'. Daarna ga je in je register op zoek naar deze sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32.
Het verwijderen van deze sleutel heeft geen gevolgen voor afspelen van files, het ophalen van attributen of het bekijken van thumbnails
 
Hallo koenimex,

Ga naar start en kies "run" (of "uitvoeren" denk ik...) en type "msconfig" en "ok"
Ga naar het tabblad "BOOT.INI" en kies de optie "/SAFEBOOT".

De pc zal herstarten en na de herstart ga je naar de DOS-prompt en kun je vanuit DOS het bestand verwijderen (met het commando "del").

Groeten en succes!
 
Volgens mij "bekijkt" XP het bestand dat je aanklikt, een film is nogal een groot bestand waardoor die hier nog mee bezig is als je deze wilt verwijderen.
Wat ik dan doe:
Klik alt-ctrl-del. Op je taakbalk komt zo'n metertje te staan dat groen aanslaat als je een bestand aanklikt. Klik nu de film aan, wacht tot het groene in het metertje helemaal teruggezakt is en nu kan je de film zonder problemen verwijderen.

Je gebruikt dat metertje dus als indicator voor de processen die bezig zijn. Zolang die bezig zijn kan je het bestand niet verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan