AVI-betand branden op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert IJssel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2004
Berichten
1
Avi-bestand gemaakt met EZDV (canopus).
Op scherm van PC geweldig beeld,branden op DVD met Pinnacle Instant CD/DVD ver 8SE, geeft resultaat op TV scherm alsof met camera "gesleept"wordt, beeld niet om aan te zien, beeld op DVD via PC geeft perfekt beeld.
Heb vermoeden dat er tijdens conversie niet de juiste codec tabel gebruikt wordt.Kan met het huidige software geen parameters veranderen.
Wat is hier het probleem en wat kan ik hier aan doen om een beter resultaat te krijgen.
met vr. gr. Bert
 
Welkom op helpmij.nl

Als je een avi met tmpgenc omzet naar een mpg bestand in DVD formaat en vervolgens met Tmpgenc DVD Author omzet naar echte DVD bestanden (VOB en zo) heb je nauwelijks kwaliteitsverlies. Kijk voor beschrijvingen even hier http://wintips.filmt.nl/
 
Reactie op antwoord

Het verschijnsel zoals beschreven in de vraag manifesteerd zich alleen bij afspelen op een recorder met TV,en alleen als beelden snel" bewegen.
Bij afspelen op mijn PC heb ik perfekt beeld.
Bij omzetten naar MPEG2 format moet ik behoorlijke concessies doen aan de beeldkwaliteit (scherpte en kleuren), wat uitdrukkelijk niet de bedoeling is.
Er is m.i.wel degelijk kwaliteitsverschil tussen mpeg2 en avi-format Deze stappen heb ik al eerder genomen om uiteindelijk voor DVD kwaliteit te kiezen.
met vr. gr. Bert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan