tig CD > MP3 omzetten, welke software is het meest geschikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnny321

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Berichten
70
Zoals de titel al aangeeft, gaat 'de keet' (zie m'n website) digitaal, oftwel, alle muziek dat nu nog op cd staat, wordt op de pc gezet.
Aangezien dit een vrij uitgebreide, en tijdrovende klus zal worden, wil ik mijn spaarzame tijd zo goed mogelijk gebruiken. Ik dacht dat het ongeveer 100 cd's zijn, (kan er 50 naast zitten ).
Nu zoek ik dus een programma die al deze cd's als het ware als een 'batch' omzet naar MP3, ik weet het, er zijn tig cd-rippers te vinden, maar ik doel op eentje die ongeveer zo moet werken.

CD erin -> wordt automatisch geript naar X:\Muziek\CD 1\
CD lade uit -> nieuwe cd erin, CD lade weer dicht
wordt automatisch geript naar X:\Muziek\CD 2\
Dit dan tot een gedeelte geript is,
dan via internet proberen de meeste titels op te zoeken van de cd's, zodat die automatisch in de ID3 Tags komen (als het kan in ID3-1 en ID3-2), en dat ook de naam van 'track 01.mp3' wordt hernoemd naar 'The Gathering - In Motion #1' bijv.

Wie weet een programma dat grotendeels met bovenstaande omschrijving overeen komt?
 
Wat het dichtst bij komt is CD-ex. Dit programma leest de cd en dan zal je alleen op het rip knopje moeten drukken, maar deze zoekt de informatie van de cd op, en je kan zlef compleet instellen hoe je het wilt opslaan (bv C:\albumnaam\01 - trackname.mp3)
de informatie voor id3 1 (en volgens mij ook 2, maare die gebruik ik niet) word ook meteen toegevoegd.
Echt een batch zal je er nooit van kunnen maken aangezien je toch steeds handmatig die cd moet verwisselen, maar dit is een kwestie van 1x instellingen goed zetten en verder gewoon per cd op het rip knopje drukken...
(Het is dan wel aan te raden de volledige versie in handen te krijgen)
 
Geplaatst door Viperrr
(Het is dan wel aan te raden de volledige versie in handen te krijgen)

Is niet nodig. CD-ex is freeware, kan je dus zo gebruiken. Is altijd de full version.
 
Ik heb CD-ex, al, maar ik vindt het een beetje traag werken. MusciMatch is sneller, maar ondersteund geen ID3-2 tags. dat is het verotte aan dat prog. (de versie die ik heb tenminste)
 
Geplaatst door wargames


Is niet nodig. CD-ex is freeware, kan je dus zo gebruiken. Is altijd de full version.
Ooh :p tja, keb zoveel progs, weet ook niet meer wat free is en wat niet... en dan alsnog, dat er nog goeie freeware programma's bestaan... (Op D-tools na)

Je zou ff moeten kijken of de nieuwe dat wel doet... hun site is nu down, anders had ik t voor je gedaan...
(en over de snelheid heb ik nooit geklaagd)

Edit:
quote van site: http://cdexos.sourceforge.net/features.php
Easy to use interface
Media File Player
Create PLS and M3U playlist files
Advanced jitter correction
Support for many file formats/audio encoders (WAV, MP3, OGG, VQF, APE, etc)
Support for ID3 V1 and V2 tags
Support for normalization of audio files
Support for transcoding of compressed audio files
Support for CDDB
Support for recording from the analog input line
 
Laatst bewerkt:
Audiograbber, exact audio copy of dbpoweramp kun je ook proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan