s-vhs

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
146
als je je videorecorder (analoog) wil aansluiten op je video-in van je videokaart, werkt dan het voordeel (gescheide doorgifte van helderheid en kleuren ( heb ik ook maar van een ander)) nog wel als je alleen een scart uitgang op je videorecorder hebt. dus het snoer gaat van scart naar s-video (svhs) Heb hem nu aangesloten van scart naar composiet omdat er een composiet ingang op mijn tv kaart zit maar in mijn nieuwe computer zit alleen een video in (svhs aansluiting) op de videokaart. of kan ik dan het verloopstekkertje gebruiken die bij mijn tv out zat, die gaat van s-vhs naar composiet.
 
Van hogere kwaliteit naar mindere:
s-vhs - scart - composiet

Je hebt idd gelijk dat bij s-vhs de kleuren gescheiden zijn en de helderheid. Bij scart zijn alle kleuren gescheiden (RGB = rood-groen-blauw) en bij composiet zit het hele video signaal in 'tulp' stekertje.

Het signaal is zo goed als zijn zwakste schakel. Dus gebruik je verloop stekertjes, bijvoorbeeld van s-vhs naar composiet, dan is de kwaliteit gelijk aan een composiet signaal.
 
en van scart naar svhs? dan is het scart kwaliteit. Dat is toch beter dan composiet? Helaas kan ik geen nieuwe uitgang op mijn videorecorder toveren, dus wat is mijn beste optie nu?
 
Als ik het goed begrijp moet je het dus zo doen:
Op de scart-uitgang van de video een scart-naar-svhs verloop-steker zetten, en vanaf daar met een svhs kabel naar je svhs ingang van je computer. Dan heb je (naar mijn mening) scart kwaliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan