mp3 splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.005
Ik heb een mp3 bestand gemaakt van een hele cd (14 nummers).. Dat is zo'n 84 mb.. Hoe kan ik het nu zo op een cd krijgen dat er ook 14 aparte nummers herkend worden door de cd-speler? Moet je dan met een editprogramma gaan knippen? Wie kan me hier een makkelijke tip voor geven?
 
Hallo,

Op http://myhome.iolfree.ie/~mp3workshop/ kun je het gratis programma Mp3 Workshop downloaden.
Dat programma heeft een tool die Mp3 splitter heet.
Daarmee kun je een groot bestand in afzonderlijke nummers verdelen. De splitter kan op stiltes reageren, maar je kunt ook tijden instellen waarop de split gemaakt moet worden.

Met het programma kan trouwens nog veel meer (WAV naar MP3 en omgekeerd, normaliseren, etc. etc.).

Guus.
 
maar hoe weet je dan dat ie het goed split?
Ik heb het nu geprobeerd, maar krijg 23 splitbestanden (heb gesplit op stiltes)... En er moeten maar 15 nummers overblijven.. Is daar een tip voor?
 
In de help van Mp3 Workshop staat daarover:

Split at silences: This will scan the file for silences, as specified by the silence level in the processing options, and split the file where it finds them. This may cause the MP3 to be split into many smaller files but by deleting some of these the desired results can be achieved.

Je kunt dus ten eerste het stilteniveau regelen in de Processing Options. Dat kan ervoor zorgen dat zachte passages in de muziek niet meer als stilte worden gezien.
Een andere mogelijkheid is om de splits die verkeerd zijn gewoon te verwijderen.

Guus.
 
dank u..
ik ga ff prutsen... ook hierbij zal gelden: aldoende leert men..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan