Mpg ? Tv kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
645
Beste computerhelpers,

Ik heb via mijn tv kaart de teletubbies opgenomen. Het bestand is in mpg formaat, is dit MPEG-1, MPEG-2 of nog iets anders ? Daarna wil ik dat met Pinnacle studio 8 op een DVD branden. Wat moet ik dat instellen VCD, S-VCD of DVD ?

Groetjes
 
hoogstwaarschijnlijk is het mpg 1, dit komt overeen met vcd.. wil je hem het liefst als dvd branden dan moet je hem nogmaals omzetten maar dan naar dvd. Anders zou je hem moeten kunnen branden als vcd
 
Hoe kan ik hem dan als DVD branden, krijg in Pinnacle Studio 8 de melding dat MPEG1-PAL: hoogte breedte verhouding niet in orde is. Of heeft dit daar niets mee te maken.

Volgens mij heb ik de file gesaved als DVD normaal (hoe kan ik dit overigens aan de file terug zien ?) met tmpg encoder naar MPEG 1 omgezet en vervolgens weer in Pinnacle studio 8 ingelzen om een menu toe te voegen. Ja een behoorlijke omweg. Hoeveel minuten kan ik dan in DVD kwalitiet opnemen op een DVD ?

Groetjes
 
Als je een film als dvd wilt branden zul je hem ook als zodanig moeten omzetten dus als MPEG2 en niet mpeg1 want dat is voor vcd en dan komen idd hoogte breedte dat soort dingen nietovereen. Zet hem met Tempgenc om naar dvd. en ga hem dan met bv Tempgenc dvd Author een menu geven of welk proggie je daar dan voor gebruikt. Kijk eens op onderstaande site daar staat hoe je hem moet omzetten en hoeveel minuten er op een dvd kunnen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan