Formaat kleiner maken???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Is er niet een of ander maniertje om een film die nu bv een grote van 800MB heeft een beetje kleiner te maken zodat ik hem op een cdr van 700mb kan branden.

De meeste films die ik download zijn altijd net groter als 700MB helaas.....

Ik bedoel een andere bestands formaat of indeling zodat ze wel te lezen zijn maar net klein genoeg voor een cd-r

grtjs jjw
 
Je hebt DVDshrink. Ik weet niet of die met andere formaten uit de voeten kan. Er is een site van Tazman waar allemaal formaten aan de orde komen.

Hier
 
Geplaatst door Elisa
Je hebt DVDshrink. Ik weet niet of die met andere formaten uit de voeten kan. Er is een site van Tazman waar allemaal formaten aan de orde komen.

Dvd shrink kan jammer genoeg niet met avi of mpeg omgaan shrink is alleen geschikt om dvd te doen.

als je een avi hebt wat te groot is zou je kunnen overwegen om er een kvcd of ksvcd van te maken.
dit kan gewoon met tmpgencoder gedaan worden en dan tijdens kiezen van de template kies je voor kvcd , dit past dan wel op 1 cd en is af te spelen op de pc of als je standalone dvd speler dit ondersteunt daarop.
 
Geplaatst door jjw

De meeste films die ik download zijn altijd net groter als 700MB helaas.....

Weet je eigelijk wel zeker dat het niet gewoon past

Ik rip namelijk zelfs ook wel eens DVD's met Super DVD ripper, daarin geef ik aan dat hij moet passen op een 80 min CD (700 MB) maar de Mpeg bestanden die die dan maakt zijn 808 MB groot.
Als ik dan met Nero een SVCD brand dan past het er gewoon op :)
 
Okee

Ikee, een hoop antwoorden.

We beginnen met de eerste maar denk:
1: Die site ga ik eens bekijken.
2: DVDshrink heb ik helaas heb ik niks aan.
3: Tempgencoder zou ik ook moeten hebben, anders vind ik die wel (ideen altijd leuk) en daar zal ik eens in kijken of die inderdaad ksvcd heeft en dan nog eens zien hoe groot ze worden.

Dankjullie allemaal wel.

grtjs jjw
 
Okee

Okee, ik ga er even mee stoeien, ik laat het wel even weten.

Dankjullie wel.

grtjs jjw
 
Helaas

Lukken wil het nog niet, het formaat kscvd kent tempgenc helemaal niet of ik weet niet waar ik het moet kiezen.

grtjs jjw
 
Dat wil ik ook wel eens weten , ik heb hem namelijk ook niet . Ik gebruik tmpg enc plus hoe kom ik aan de skvcd plugin, niet op hun site ,daar heb ik al gekeken.:(
 
je moet ook de templates in de map template zetten van tmpgencoder.

in bijgevoegde zipje vindt je alle templates unzip deze naar de map template van tmpgencoder en je kunt in het vervolg kiezen voor de ksvcd template.
 

Bijlagen

  • tmpg templates.zip
    39,1 KB · Weergaven: 34
Okee ik heb dat gedaan ,heb nu een m2v file maar Nero wil hier niets van weten.Wat nu?:(
 

Bijlagen

  • screenhunter_001.gif
    screenhunter_001.gif
    9,5 KB · Weergaven: 25
tmpg enc gestard via de wizard dan word het een m2v .Maar het is nu opgelost.Nog bedankt voor de tips en de templates.:p :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan