svcd

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Berichten
400
Beste mensen,

Ik heb een speelfilm uit de nieuwsgroepen.
Hij is in winrar en verdeeld in 2 parts
Hoe krijg ik een deel op een schijfje (immers na decomprimeren houd ik meer dan 766 mb over per deel)
of moet ik een dvd gebruiken en kun je deel 1 en 2 aan elkaar koppelen.
Als extraatje nog de vraag of je in svcd ook ondertiteling kunt krijgen?

Wie heeft meer ervaring

Alvast dank

Ger
 
Als je Nero hebt, met de Svcd-plugin, zou je hem zo op een 700MB cd-rom moeten kunnen branden.
Dat moet kunnen, heb ook (S)VCD-bestanden van meer dan 700MB op zo'n cd-rom gebrandt.

Voor meer info+uitleg ondertiteling staat hier een goede uitleg;
http://wintips.filmt.nl/
 
Een svcd van beneden de 800 mb zou op een 700 mb schijfje moeten passen. Je kan ze ook aan elkaar plakken met Tempgenc en ze dan op een dvd zetten. Bij een svcd kun je achteraf geen ondertitels meer toevoegen dat had bij het omzetten al moeten gebeuren
 
Geplaatst door natascha26
Bij een svcd kun je achteraf geen ondertitels meer toevoegen dat had bij het omzetten al moeten gebeuren

Bij een Svcd kun je gewoon subt toevoegen dmv virtualdub mpeg2 en tmpgencoder ( evt synchroom zetten met subsync)

je zult alleen het hele codeer proces met tmpgencoder nog eens moeten dorolopen.
 
Ja dus eigenlijk zeg je hetzelfde als ik je kan ze niet achteraf nog toevoegen. Je zult je film weer moeten omzetten, met de kans dat de kwaliteit van je film achteruit gaat. Ik zou zeggen ivm met kwaliteitsbehoud. jammer dan geen ondertitels. Wil je toch ondertitels dan moet je hem opnieuw omzetten.
 
nee ik zeg niet het zelfde als jij ik zeg het kan wel.
want zo als jij het zegt zou je het zelfde voor een avi (divx) of mpeg1 kunnen laten gelden, dan zou je ook gelijk tijdens het rippen naar avi ( divx ) er al subs onder moeten zetten.
Je zult met of zonder subs hoe dan ook moeten coderen of je nu van dvd naar avi (divx) of van avi (divx) naar mpeg wilt of van mpeg1 naar 2 enz enz.
En de kwaliteits vermindering die op zou treden valt reuze mee hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan