mp3tjes te snel

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
799
Wat ik nou weer heb?!

Load ik een paar mp3-tjes down met Soulseek, spelen ze allemaal te snel af. Dus echt met van die knabbel & babbel stemmetjes. Daar begrijp ik dus echt helemaal nix van.

Iemand?

bvbd,

Arno
 
Is het alleen met die mp3-tjes of nu met alle muziek?
 
Ja, het is dus ook bij mp3tjes die ik nu net zelf heb gemaakt met wavelab van een gewone cd. Die cd zelf speelt wel goed.
 
Ga eens op zoek naar een nieuwe driver voor je geluidskaart en installeer die
 
Ik heb een driver-upgrade voor de onboard ac'97 audio adapter uitgevoerd. Het probleem blijft. Wav, mp3, wma, alles wat ik van m'n harde schijf af speel, is te snel. Wat ik trouwens ook vreemd vind, is dat ik onder w98 adi soundmax drivers nodig had, en nu onder 2000, ac'97. Of begrijp ik nu iets helemaal verkeerd?
 
Ik weet niet zeker of het hiermee te maken heeft, maar ik had laatst ook een mp3 die op hogere snelheid werd afgespeeld (inderdaad: met van die Knabbel & Babbelstemmetjes). Dat was echter pas nadat ik hem in Mp3 Workshop had "genormalized". Daarvoor speelde hij op de normale snelheid.
Toen ik dat ging uitzoeken, bleek de gedownloade mp3 een bitrate van 80 te hebben. Bij het normalizen was dit 128 geworden.
Ik dacht toen dat het daardoor kwam en heb hetzelfde nummer weer gedownload, maar toen een exemplaar van 128 kb/s.

Nogmaals ik weet niet of hier hetzelfde of net zoiets aan de hand is, maar kijk eens naar de bitrate.

Guus.
 
Ik ben er inmiddels achter dat de files die ik wil afspelen, de klok van wavelab en de mediaspeler sneller laten tikken, ofwel 1 sec. in deze programma's duurt korter dan een echte sec. Echter weer niet bij midi-files en ook niet bij een cd die afspeelt. Als ik dus een nummer van een cd haal wat 4 min. duurt, is deze file ook 4 min., alleen speelt het sneller.
Waar vind ik trouwens hoeveel die bitrate is?
 
Als je Widows Media Player hebt, kun je de bitrate in het venster Mediabibliotheek zien. (Zie bijlage.)

Maar het feit dat die bestanden de klok sneller laten lopen, doet mij meer aan een virus denken. Heb je daarop al gescand?

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Dat met die bitrate lijkt me wel in orde. Heb m'n pc gecheckt met een upgedate Antivir, nix gevonden. Hmm...
 
Vreemd allemaal.

Je kunt nog proberen Wavelab te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. Misschien lost dat het probleem op.

Mocht dit helpen, zou ik de bewuste mp3'tjes er niet meer mee afspelen.

Helpt dat niet, dan weet ik het ook niet meer.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door poekie
Ik heb een driver-upgrade voor de onboard ac'97 audio adapter uitgevoerd. Het probleem blijft. Wav, mp3, wma, alles wat ik van m'n harde schijf af speel, is te snel. Wat ik trouwens ook vreemd vind, is dat ik onder w98 adi soundmax drivers nodig had, en nu onder 2000, ac'97. Of begrijp ik nu iets helemaal verkeerd?

Ik weet niet wat voor een geluidskaart je hebt maar op mijn werk hebben we compaq machines en sinds win2000 hadden een aantal ook knabbel en babbel muziek en daar heb ik wel de adi soundmax drivers opgezet om het op te lossen
 
Ik las hier inderdaad meer over, maar in 2000 krijg ik die drivers niet geïnstalleerd. soundmax staat sowieso niet bij de audiodevices.

Als ik een pci geluidskaartje erin prik, zou het dan goed zijn?
 

Bijlagen

  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    6 KB · Weergaven: 46
Volgens mij vraagt ie toch heel duidelijk om een installatie van DirectX.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan