volume mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Berichten
280
Dag helpers,
Ik heb een probleem: als ik een mp3 cd brand dan zit er verschil in volume, als ik de cd later in mijn mp3 speler afspeel moet ik het volume steeds bijstellen.
Is het ook mogelijk om dit voor het branden op een of andere manier in te stellen?
Ik gebruik Nero om te branden.

Met vriendelijke groet,

Margriet
 
mp3gain kan het geluidsniveau van diverse mp3's op gelijke hoogte brengen. In de nieuwsbrief van deze maand staat trouwens een uitleg, als je die wilt lezen moet je nog heel eventjes geduld hebben.
 
In nero zit de optie normalize
als je die aanzet bij alle nummers die je hebt geselecteerd, zorgt nero ervoor dat alle nummers met hetzelfde volume worden gebrand.
 
Ik heb de opstie normalize niet kunnen vinden.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om me te vertellen waar ik dat kan vinden? Ik heb versie 6.0.0. 17 van Nero
Bedankt

Margriet
 
In het venster waar je al je geselecteerde nummers hebt geplaatst.
Selecteer je ook weer alles.
Klik op rechts, en kies de optie filters.
Vink hier normailize aan.
Voor het branden worden alle mp3's genormaliseerd alvorens deze worden gebrand.
Suc6
 
Bij de PCM van deze maand (mei) is er een boekje over MP3 als bijlage toegevoegd. In dit boekje staat dat het gebruik van programma's die de volume aanpassen er ook voor zorgen dat er veel dynamiek verdwijnt.
 
Geplaatst door jackall
In het venster waar je al je geselecteerde nummers hebt geplaatst.
Selecteer je ook weer alles.
Klik op rechts, en kies de optie filters.
Vink hier normailize aan.
Voor het branden worden alle mp3's genormaliseerd alvorens deze worden gebrand.
Suc6

hallo,

Volgens mij kan dit alleen bij audio (wav) cd branden ,en niet met mp3. Hiervoor heb je toch een progje nodig zoals tiborv aangaf . Mp3 gain bv.

leon
 
ik heb nogmaals geprobeerd om het in Nero voor elkaar te krijgen maar als ik alles geselecteerd heb en op rechts klik kan ik geen optie filters vinden.
Ik heb het programma Mp3gain gedownload maar ik snap niet hoe het werkt.
Wanneer ik open files aanklik komt er in het scherm te staan C: documents en settings.
Mijn muziek heb ik echter op D staan. is er iemand die weet hoe ik dit moet doen en waarom er documents en settings staat?
Alvast bedankt,
Margriet
 
Vaak wordt er een map aangegeven waarin veel mensen het opslaan.
In jouw geval blader je gewoon naar jouw map met het pijltje en selecteert vervolgens.
Tot nog toe zag ik in Nero 'normaliseren' staan als het gaat over geluid gelijkmaken.
Wel van mp3 naar audio.

Bij het mp3 naar mp3 brandscherm kon ik het normaliseren ook niet vinden..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan