DivX naar DVD probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Ik heb hier een DivX avi en wil die op DVD zetten en heb even gekeken op http://wintips.filmt.nl/

De methode die daar gebruikt wordt om de avi te converteren werkt niet op de avi die ik heb. Op het moment dat ik probeer de avi in te lezen krijg ik een foutmelding dat het bestand niet te lezen/unsupported is.

Ik heb de avi gechecked met videofixer en het bestand is in orde. Het is ook normaal af te spelen met mediaplayer dus ik mag aannemen dat de codecs goed geïnstalleerd staan.

Heeft iemand nog een suggestie hoe ik deze avi op dvd kan krijgen ?
 
kijk eens op http://www.helpmij.nl/leden/tazman daar vindt je onder handige zaken avi2mpeg daar bij zit ook decompress.
doe daar het avi file eens inladen en laat hem decompressen het file wat er dan uit komt heeft als extensie pcm_avi en kan vrij groot wezen, doe dit file nu eens laden in tmpgencoder ( ik neem tenminste aan dat je daar die melding krijgt ) en probeer het nog eens.
 
Ik heb inmiddels avi2mpg geïnstalleerd en de avi gedecompressed. Ik heb er nu een 2 GB avi bij maar ook die wil niet in tmpgenc. Zelfde melding : cannot read file/not supported, terwijl ook deze normaal af te spelen is. :confused:
Ik ga nog even de andere opties proberen en hou jullie op de hoogte :)

Suggesties blijven welkom :D
 
Laadt de avi eens in Virtualdub en start de frameserver. Laadt vervolgens dit vdr bestand in tmpgenc.
 
Ik kan hem laden in Vdub, maar als ik dan op play klik krijg ik deze melding.

Ik heb nog nooit zo'n eigenwijze avi meegemaakt :)
 

Bijlagen

  • vaag.jpg
    vaag.jpg
    10 KB · Weergaven: 17
Het lijkt er toch heel erg sterk op dat je een corrupt bestand hebt.
 
Geplaatst door Wim1960
Het lijkt er toch heel erg sterk op dat je een corrupt bestand hebt.

Ja, daar dacht ik ook eerst aan. Maar het is normaal af te spelen in elke player en ik heb het gescand met videofixer en die geeft aan dat de avi compleet is en niet corrupt.
Ook avi2mpg heeft hem zonder problemen kunnen decompressen maar ook de decompressed versie is niet in te lezen. Ik heb nu geprobeerd om Ulead DVD workshop te installeren en hem daarmee in te lezen maar ook die loopt vast op het bestand.

Als het een corrupte avi is dan is het dus na decompressen nog steeds corrupt.
vaag dus :)
 
players zijn over het algemeen niet zo kieskeurig met afspelen als er een badframe oid inzit.
anders is dit als je gaat coderen etc dit soort programma;s zijn een stuk kieskeuriger voro juiste frames enz.
 
Ik denk inderdaad dat ik me erbij moet neerleggen dat ik deze avi nooit op dvd krijg :)
Ben langzaam aan het einde van alle opties. nieuwste dx9 erop hielp niet; Nimo codecpack maakte de zaak nog erger :) dus dan maar gewoon AVI kijken of naar VHS overzetten..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan