internetverbindingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

choeke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Berichten
3
wie kan mij helpen? ik heb een klein thuisnetwerk van drie computers, konden alledrie op internet via een lanverbinding. een aantal weken geleden was een client aan het downloaden en kregen we een stroomstoring di eheel even duurde, maar iets van 1 sec, en de comps sprongen niet uit, maar sinds die tijd kan alleen de server nog op internet. we hebben al van alles geprobeerd, met de andere twee computers, maar niets helpt, dus hoogstwaarschijnlijk heeft het iets te maken met de instellingen op mijn hoofdcomputer, maar ik kan er niet achter komen wat precies. ik ben ten einde raad en wil nu xp opnieuw gaan installeren op mijn hoofdcomp, maar dat is natuurlijk een heel karwei en ik weet ook niet of je alleen herstellen kunt uitvoeren met xp, zodat ie evt fouten repareert? mijn netwerkkaarten zijn in ieder geval niet stuk en de hub ook niet. ik heb ook geprobeerd met de firewall uit te zetten, maar dat hielp ook niet. wie weet nog een oplossing voor ik alles moet verwijderen en opnieuw installeren?
 
Heb je geprobeert of de clienten rechtstreeks wel verbinding kunnen krijgen.
 
Op beide pc's:

start, uitvoeren en dan cmd intypen en op OK drukken. Typ dan in ipconfig /all

Wat is de uitkomtst / melding?
 
dan krijg ik mijn ip adres te zien, dhcp nummer en dns nummers, aut config ingeschakeld, fysiek adres enz. maar geen melding dat iets fout is of zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan