memomrystick

Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Berichten
986
Is het mogelijk om van een memory-stick te booten?

Zoniet,is het mogelijk om mij een image-file van een bootfloppy op te sturen?(floppyw98 of madboot)

Ik zit namelijk zonder floppydrive en dringend een bootable CD nodig.

Thanks
 
Dat kan alleen als het moederbord het booten vanaf een USB apparaat ondersteunt.
 
in mijn BIOS staat :Other bootdevice :enable

Is dat genoeg?
 
Stel nu het volgende.

Ik heb de bootdiskette van Win98 gedownload op mijn HDD.Kan ik die dan omztten op mijn HDD zonder hem op floppy te zetten?(misschien een stomme vraag,maar je weet maar nooit)In een virtuele floppy ??

Thanks
 
Virtuele floppy's, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar het zou op die manier wel kunnen. Als er dus een programma is die een floppydrive kan emuleren ben je er in feite al. Welke Windowsversie gebruik je nu?

b.t.w. De meeste Windows CD's zijn bootable.
 
Ik gebruik W XP prof.

Kan een imagefile per email verstuurd worden?
 
Elk bestand kun je mailen, mits het niet te groot is.
 
Is er dan iemand die me eventueel een image-file van een bootfloppy wil opsturen.
Dan brandt ik deze op cd en mijn probleem is opgelost.

Thanks
 
Ik vermoed dat een image van een diskette niet op een CD gebrand kan worden zoals dat wel met ISO's e.d. gaat.

Maar zoals gezegd, met de CD van XP kun je ook booten.
 
Ik heb een interessante site gevonden.Hier kun je een bootable-cd maken.GRATIS

Ik heb een winXP pro versie zonder SP1 en ik begrijp niet wat de maker bedoeld met slipping SP1

Misschien dat jullie er wijzer van worden.

Ziehier de site:http://www.nu2.nu/pebuilder/

Thanks
 
Sliping SP1 is een XP versie waar Service Pack al in is gezet. Als je XP dan installeert hoef je niet nog eens SP1 te installeren.
 
Heeft er iemand op de site gekeken.
Zoja,kan je me uitleggen wat ik moet doen met SP1;

Dit is voor mij niet duidelijk.

Niemand die me een image-file wil doorsturen?

Thanks
 
Apply service pack to your files using the "-s" option (you must supply full path).
xpsp1_en_x86.exe -s:c:\winxpsp

Wie kan me uitleggen wat ze hier bedoelen?Dit staat op bovenvermelde site voor iemand die een winXP cd heeft zonder SP1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan