Bestanden veilig verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel000

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2002
Berichten
50
Vraag van een kennis die een fotozaak beheert: Ik heb een aantal computers die met behulp van een router aangesloten zijn op internet. Tevens heb ik nog een stand-alone computer staan waarmee ik de mogelijkheid heb om digitale foto's in te lezen, te bewerken en af te drukken. Als ik nu foto's via e-mail binnenkrijg (dus op een andere pc, via de router), wil ik deze naar de fotocomputer toe transporteren.
Het simpelst zou natuurlijk zijn om de fotocomputer aan te sluiten op de router, maar dit vind ik niet een geweldige oplossing omdat indringers van buitenaf nu gemakkelijker via internet toegang tot de fotocomputer zouden kunnen krijgen, wat beslist niet de bedoeling is.
Wat zou hier een goede en vooral veilige oplossing kunnen zijn?
 
Op cd branden of middels een memorystick overzetten
 
In elke PC nog een netwerkkaartje stoppen en deze rechtstreeks met elkaar verbinden (crosskabeltje).
 
Memorystick zou niet handig zijn omdat er meerdere keren per dag foto's binnenkomen.
En met extra netwerkkaart en cross-kabel zou een goede optie zijn, maar dan moet dat wel goed beveiligd kunnen worden. Of is dat al vrij veilig?
 
Het zijn in principe twee volledig gescheiden netwerkjes. Als je dan ook NETBEUI in plaats van TCP/IP gebruikt is er zeker niets aan de hand want Netbeui is een niet routable protocol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan