DVD is schokkerig/hoe starten van hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Berichten
1.600
Hallo,
Op een redelijk prehistorische dvd-speler heb ik al eens een film bekeken. Op een wat nieuwere film is het beeld (heel erg) schokkerig.
Op een nieuw model werkt het gewoon goed.
Nu heb ik de hele dvd naar mijn harde schijf gekopieerd, maar wat moet ik dan starten? Ik zie .vob, .bup en .ifo.
Met het exe-bestand kan ik alleen naar de website.
Ik heb wel ULEAD dvd-player. Kan het daarmee of moet ik iets anders doen?
Eric
 
Wanneer is ie nou schokkerig op de oude of de nieuwere.
 
Een beetje verwarrend Wim. De nieuwe film speelt wel goed af op een nieuwe cd-speler en niet op de oude cd-speler, maar op de oude cd-speler heb ik (vroeger) weleens een film goed kunnen bekijken.
Hoop dat het nu duidelijker is.
Eric
(Op een wat nieuwere film moet zijn: Met een wat nieuwere film)
 
Laatst bewerkt:
Dat kan zoveel oorzaken hebben. Bijvoorbeeld kwaliteit van de schijf (CD of DVD dus, ook bij deze schijven wordt de kwaliteit in de tijd minder), beschadigingen, vuil op schijf of lezer, en zo zijn er nog wel meer.
 
Kijk eens bij de oude dvd-speler of deze op Dma staat.
Het kan ook net andersom zijn, ik heb wel eens meegemaakt dat juist de dma uitgezet moest worden, zodat hij op pio staat, daarna was het schokken ook weg.

groetjes speedtouch
 
Bedankt voor de antwoorden,
speedtouch, ik kan niet vinden waar ik hem op dma moet zetten.
wim, het is een nieuwe dvd.
Ik heb nu WinDVD geïnstalleerd en het schokken is nagenoeg over. Ik denk dat ik ermee moet leren leven totdat ik een nieuwe koop.
Eric
 
Eric,

De instelling van je DMA kan je controleren, deze is voor xp weer iets anders dan W98, ik vermoed dat je XP gebruikt!!!!

Klik met rechts op deze computer > beheren > apparaatbeheer > rechtervenster klik op + bij IDE ATA / ATAPI
hier staat primair, deze is je HDD op 0 en een cd-rom als slave op 1, bij Geavanceerde instellingen.
Bij secundair op 0 is meestal een brander en op 1 een dvd-rom ( voorbeeld ) ik weet niet wat jouw situatie is, maar dat weet je zelf wel.

groetjes speedtouch
 
even terug op je 1e vraag: je moet de vob bestanden openen, en een firmware update doet altijd wonderen. Kijk dan gelijk even of ie regio vrij kan worden gemaakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan