Ondertitel toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelie2003

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2003
Berichten
148
Ik wil een ondertitel toevoegen aan een avi bestand. Heb hiervoor het proggie virtualdub. Als ik nu mijn avi bestand wil laden in virtualdub, krijg ik de volgende melding: (zie bijlage)

Wat kan ik hier aan doen?

Mvrg. Roel
 

Bijlagen

  • virtual.jpg
    virtual.jpg
    18 KB · Weergaven: 259
probeer het avi file eens te decompressen.
als je kijtk op http://www.helpmij.nl/leden/tazman dan vindt je daar onder handige zaken avi2mpeg daar zit ook decompress bij.
doe daar eens het avi file inladen en laad decompressen het file wat daaruit komt is een stuk groter dan de gewone avi hou daar wel rekening mee.

het file wat uit decompress komt heeft de extensie pcm_avi doe dat weer eens laden in virtualdub.
 
als je ondertiteling wilt toevoegen met virtual dub dan moet je je avi bestand eerste omzeten naar MPEG video en dat kan je doen met TMPG encoder en dan krijg je dat probleem niet meer.
 
Geplaatst door hhasan
als je ondertiteling wilt toevoegen met virtual dub dan moet je je avi bestand eerste omzeten naar MPEG video en dat kan je doen met TMPG encoder en dan krijg je dat probleem niet meer.

je hoeft een avi niet eerst om te zetten naar mpeg.

als je het goed doet dan laad je het avi file in virtualdub je laad het subt filter en maakt dmv frame server een vdr file aan laat de frame server wel draaien tijdens het hele coder proces.
dit vdr file doe je in tmpgencoder laden je kiest de juiste template klikt op start en dan pas maak je het mpeg file aan.
 
Het kan makkelijker

Het kan zijn dat je een codec mist omdat zo'n lekker onstabiel xvid bestand is.

Je hebt wel de subtitle filter nodig klik hier voor alles wat je nodig hebt.

laad de Avi ga naar video selecteer filter kies voor subtile klik ok browse nu voor de subtitle ( het moet wel een ssa bestand zijn heb je alleen srt klik dan hier om het om te zetten

dan kies je direct stream bij video en bij audio en save the avi that's it :thumb:
 
Dat is het probleem juist... ik kan die avi niet laden.. omdat ik die foutmelding krijg.. maar toch bedankt voor je reactie!! :)
 
Daar ben ik nu mee bezig.. maar had eerst even alle reacties gelezen.... :)

Btw hij is nu bezig met decompressen of hoe je het ook wilt noemen:cool:
 
Heb trouwens geprobeerd met dat decompressen maar hij blijft dezelfde melding geven.
 
op deze link kan je subsync downloaden, met dit proggie kan je ook ondertitels toevoegen, maar ook zelf maken.
 
heb met veel interesse deze thread zitten lezen, maar ik snap één ding niet.

Waarom al dat gedoe met omzetten enz. om een subtitel te kunnen toevoegen?

Ik zet een avi zo op een cd en voeg daar gewoon LOS het srt ondertitel bestandje toe nadat ik die netjes synchroon heb gezet met subsync.

Met bsplayer kan ik dan ( bijv. op de Tv via de Tv-out) de film afspelen MET de ondertitels erbij. Kan ik zelfs de lettergrootte flink opschroeven als mijn al wat kippige moeder komt kijken naar een film :D

Lekker simpel toch ?

grt.

Martin
 
DAt werkt misschien bij jouw, maar ik heb er niets aan om een avi op cd te zetten want mijn dvd speler kan dit niet afspelen. Ik kan wel de avi kijken opde pc met ondertitels in bsplayer, maar waarom heb ik dan mijn dvd speler gekocht. Sowieso vind ik het bagger kijken op zo'n klein pc schermpie:)
 
Geplaatst door roelie2003
maar ik heb er niets aan om een avi op cd te zetten want mijn dvd speler kan dit niet afspelen. Ik kan wel de avi kijken opde pc met ondertitels in bsplayer, maar waarom heb ik dan mijn dvd speler gekocht

Nee oke dat snap ik.
Ik heb mijn pc in de hoek van de huiskamer staan, gekoppeld aan een 70 cm 100 Hz Matchline TV en kij dus daar alle films op.

Dat is gelijk voor mij de drempel om een dvd-R te downloaden omdat ik altijd dacht dat je er dan geen ondertitels erbij kon zetten als je die ging branden op een dvd schijf.
Ik begrijp nu dat ik dat wel kan.

Alweer iest geleerd :thumb:

grt.

Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan