Teveel muziek voor CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Ik moet een toespraak op een CD zetten. Nus is deze toespraak ongeveer 10 minuten te lang voor de maximale CD-ROM.
Hoe kan ik eenvoudig deze toespraak inkorten, zodat hij op een CD-ROM kan?
(s.v.p. graag een beetje eenvoudig vertellen!)
Alvast bedankt. Martin
 
CD

Bestandstype: CD-audio nummer
 
Hoe groot is het bestand en met welk programma probeer je het te branden?
 
Als je ervan uit moet gaan dat het een Audio CD is en moet blijven moet je niet aankomen met mp3 compressie. Dat kan een cd speler niet lezen. Hoeveel Mb schijfjes gebruik je? 650 of 700?
 
Hoe moet de cd af te spelen zijn? In een computer of een stand alone audio speler?
Is kwaliteitsverlies een mogelijkheid, of moet het echt in de lengte gaan zitten?

Wat je ook kan proberen is de cd te "overburnen", alleen zal 10 minuten in wav formaat vermoedelijk alsnog teveel zijn om op de cd te persen.
(Note dat er ook 800MB cd's tk zijn)
 
ook van 845 mb aleen moet je brander aankunnen
 
Met b.v. Adobe Audition kan je het .wav bestand inladen en er een bewerking op los laten die de snelheid van het nummer verhoogt zonder dat je "knabbel en babbel" stemmetjes krijgt. Dat bestand sla je op en brand je op cd. Wel eerst even kijken hoeveel korter het nummer is geworden/ hoe klein het bestand is geworden. p.s. ik gebruik deze functie om het aantal beats per minute van 2 muzieknummers gelijk te krijgen zonder dat je hoort dat de stemmen te hoog of te laag zijn.
 
Geplaatst door ibiza
ook van 845 mb aleen moet je brander aankunnen

Niet alleen je brander knul. CD-R's boven de 700 Mb voldoen niet meer aan het "Orange Book" (een CD standaard) en dus is die CD dan niet meer gegarandeerd op iedere cd speler af te spelen. Sterker nog: het gros spuugt hem weer uit...

Mag ik vragen hoe lang die speech dan wel niet is? 90 Minuten aan speech is veel kan ik je zeggen. Misschien moet je eens gaan denken aan je speech zelf wat in te korten. Normaal is een CD ruim voldoende om een toespraak op te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan