microfoon naar minidisc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mishamisha33

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Berichten
129
met een microfoon op een minidisc wil ik geluid opnemen om het vervolgens naar de pc te sturen. Het enige probleem is dat ik gewoon niet kan opnemen met de microfooon op de minidisc terwijl het volgens mij toch echt wel mogelijk is. Als apparatuur gebruik ik: Sharp MD-MT180, en een ordinaire labtec huis tuin en keuken microfoon voor de PC. Hoe ik te werk ga: Microfoon in de line-in, minidisc op record, en opnemen maar... Bij het opnemen met de minidisc ga ik het zelfde te werk als dat ik andes met succes opneem vanaf een discman of iets dergelijks.

Iemand een suggestie??

alsvast dank je wel.
 
Help me eens

Wat gaat er je minidisk in, de microfoon of lineout van de computer.

Ikke niet begrijp.

Want je line in van de minidisk krijgt niet genoeg signaal van je microfoon.
 
allereerst gaat de microfoon in de line-in van de minidisc, en daarna is het de bedoeling dat ik via de line-out (voor de oordopjes) verbinding leg met de pc.. :D
 
Daar ik nog niet berijp wat je wilt

Ik kan me voorstellen dat je op de minidisk wilt opnemen.

Dan stop je je microfoon in Mic-in van je geluidskaart en gebruik je deze als voorversterker. Ja kan dan nl. van Line-out (kan ook front spaekers heten) van je geluidskaart naar de line-in van je Mini Disk.

Je hoort dan je eigen stem niet op de computer, want je speakers zijn niet aangesloten. Dus als de uigang van je minidisk een monitor functie kent kun je die gebruiken.

Groet,

Eric.
 
ok, dit is dus een functie -die jij beschrijft- om te testen of je minidisc werkt met het opnemen per microfoon. Maar aangezien de manier die jij beschrijft als ik het goed begrijp alleen naast je pc werkt, is het dus onmogelijk om het buitenshuis te gebruiken. En ik wil graag buitenshuis opnemen.

Ik kom er wel uit.. :cool:
 
Je kan niet zomaar je mic in de line-in doen. Het kan wel, maar die line-in is niet gevoelig genoeg voor het zwakke mic signaal. Als je geen mic ingang hebt zul je toch echt met een voorversterker moeten werken.

Poekie
 
okee een voorversterker dus.. kunnen die ook draagbaar zijn? :confused:

In ieder geval bedankt.:D
 
Ik denk dat die wel bestaan, doch weet ik niet zeker. Ik weet wel dat goeie voorversterkers DUUR zijn. Echt belachelijk duur.

:thumb: sterkte
 
ok, dank U allen zeer wel. Hierbij besluit ik dit onderwerp is gesloten.. (Toch handig om op een avondje je meest brandende vragen te weten te komen):D ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan