populairiteit mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

nazoax

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
38
Waarom is mp3 zo populair? wma-bestanden zijn toch veel kleiner dan een mp3-bestand? En allebij beschikken ze toch voor mogelijkheid van IDtags?
Wat zijn de voordelen van MP3tjes versus de andere muziekbestandformaten waaruit waarschijnlijk de populairiteit te verklaren is, denk ik ?
 
Al die kleine bestandsformaten zijn zo populair omdat die gratis te downloaden zijn. Mp3 is op meer apparaten af te spelen en daarom populairder dan wma, volgens mij. Ik prefereer .cda op orginele cd's. Je koopt toch een kunstwerk.

Poekie
 
Denk alleen maar aan de Mp3 spelers die je tegenwoordig kan kopen.
 
Hebben mp3 nog bepaalde eigenschappen wat een mp3 uniek maakt als bestandformaat?
 
Verklaring Mp3;
MP3
Mp3 is de afkorting voor een techniek, die gebruikt wordt om audio op te slaan in een computerbestand. De geluidskwaliteit bij het afspelen van deze bestanden benadert die van een hifi-installatie.De ware geluidsfreak zal nu waarschijnlijk protesteren, maar wij horen het verschil met onze compact discs niet. Mp3 staat voor MPEG-1, Audio Layer 3. De naamgeving van industrie-standaarden is ondoorgrondelijk voor buitenstaanders en daarom is er dan ook de nodige verwarring over deze termen. Er bestaat ook MPEG-1 Layer 1 , MPEG-1 Layer 2 evenals MPEG-2, maar dit zijn dus andere technieken. Het grote voordeel van Mp3 ten opzichte van de compact disc is dat je er niet voor naar de winkel hoeft. Mp3-files met muziek uit allerlei genres zijn te downloaden op het Internet. Ze genieten populariteit omdat Mp3's in tegenstelling tot eerdere audio-bestandsformaten (bijvoorbeeld wav) niet absurd groot zijn. Met het downloaden van zo'n 4 megabyte heb je al een gemiddelde top 40 song in huis. Als je daar vervolgens naar wilt luisteren, heb je wel een geluidskaart en Mp3-afspeelsoftware nodig. Bijna elke PC die verkocht wordt, heeft een geluidskaart.
Bron;
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3
 
Waarom is mp3 zo populair

Omdat het hiermee allemaal is begonnen, dit is compressie die werdt uitgevonden met een z'n goed mogenlijk resultaat, een wav bestand werd hierdoor vele malen kleiner, later volgden ook andere bvb microsoft kwam met een eigen versie wma.

Wat is beter, ik weet het niet, ik hoor weinig verschil tussen een mp3 > wma > ogg > mpeg4
Volgens de bladen is de ogg toch het beste.

groetjes speedtouch
 
bedankt, ik heb mijn antwoord...dat wordt dus alles omzetten naar mp3.
 
Waarschijnlijk is Mp3 populair, omdat het niet bij Microsoft hoort.:evil: :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan