VHS copy protected video naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

dolfijn

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
Berichten
64
hallo allemaal

Ik wil een VHS video op DVD zetten.
(copy protected geeft het display van mijn DVD recorder aan)
Hoe pak ik dit aan.
Ik gebruik een VHS videorecorder en een Philips DVD recorder.

Vriendelijke groet

Ans
 
Als hij "copy protected" is mogen we je ook niet helpen als we het al zouden kunnen.

Dat zijn illegale praktijken en dat mag volgens de regels van Helpmij niet hier besproken worden.;)
 
Och daar heb ik helemaal niet aan gedacht.
Het is alleen zo, dat mijn dochter geen videorecorder meer wil aanschaffen en ik zo'n oen ben om haar een video te geven.

jammer, maar helaas

en bedankt voor de reactie

Ans Wissink

wissink@hotmail.com
 
Geplaatst door Tanja1968
Als hij "copy protected" is mogen we je ook niet helpen als we het al zouden kunnen.

Dat zijn illegale praktijken en dat mag volgens de regels van Helpmij niet hier besproken worden.;)

Ben ik het eigenlijk niet mee eens.. het is duidelijk een geval van 'kopie voor eigen gebruik' en aangezien tegenwoordig iedereen op DVD overgaat lijkt het me niet zo'n probleem..
 
Ok, zit ook wat in (voor eigen gebruik).

Maar dan uitleggen hoe je een "beveiliging" eraf moet halen lijkt me juist weer dat het niet mag.

Maar ik zou toch al niet weten hoe het moet, dus misschien dat iemand anders Ans nog kan helpen.
 
Ben bang dat er niets anders opzit dan de video proberen te ruilen voor een dvd.
een dvd beveiliging is nog wel te omzeilen maar vanaf een videoband gaat dit zo goed als niet.

@tanja,

ja dat is inderdaad een punt van discussie van oke illigaal mag niet maar ga je uitleggen hoe je een beveiliging kan omzeilen??
Ik ben van mening dat ik in NL nog steeds een kopie voor eigen gebruik mag maken ja moet ik daarbij dan software gebruiken wat een beveiliging voor me verwijderd so be it dan maar.
in feite doe je als je van een originele dvd een kopie maakt ook een beveiliging omzeilen ( macrovison + regio code ;) )
 
Kan het niet gewoon via de analoge aansluitingen?

Poekie
 
Er zijn voor video's speciale decodeerapparaten in de handel die het kopiëren van video's met beveiliging mogelijk maken. Misschien ken je iemand met zo'n apparaat. Dan kan je een onbeveiligde video maken en deze weer omzetten naar DVD.
 
Hallo

Volgens mij zit het probleem in het volgende:

Veel videobanden zijn beveiligd d.m.v. "macrovision".

De d.v.d. speler herkend dit signaal en geeft dan aan dat het om een beveiligde tape gaat.

Dus dien je ofwel de d.v.d. recorder in te stellen , dat hij niet kijkt naar dat "macrovision" signaal , ofwel de betrokken recorder een videosignaal aanbieden zonder "macrovision"

Schakelkastjes voor dergelijke toiepassingen zijn verkrijgbaar in elke goede elektronikazaak.


Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan