Photo CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Berichten
601
Hoi,

Ik heb photo cd's van Kodak die ik op mijn cd-i speler
kan afdraaien.
Omdat deze cd's nogal duur zijn, wil ik ze zelf op mijn
computer branden, ik weet alleen niet of dat gaat.
Als ik bij de eigenschappen van b.v. foto 1 kijk staat er
achter MS-DOS-naam"IMG0001.PCD
Dus ik denk dus dat ik de foto's die ik op de photo-cd wil zetten, op moet slaan in PCD formaat.
Ik heb al eens gezocht en gezocht, maar ik heb tot nu toe geen programma gevonden waarmee dat gaat.
Misschien zit ik er helemaal naast.
Help me ff uit de brand.
b.v.d.
 
Het schijnt dat Corel Draw 8 er wel mee overweg kan.

Coreldraw 8.0
AI-BMP-CAL-CDR-CDX-CGM-CMX-CPT-CPX
CUR-DOC-DSF-DWG-DXF-EMF-EPS-EXE-FPX
GIF-ICO-JPG-MAC-PCD-PCT-PCX-PDF-PLT
PNG-PP4-PP5-PSD-RTF-SAM-SCT-TGA-IF
TXT-VSD-WI-WMF-WP4-WP5-WP8-WPG-WSD

Maar wil je zelfgemaakte foto's op cd zetten? Dat kan toch met meer programma's volgens mij? Hoeft toch niet Kodak te zijn? Of zijn het voorbedrukte foto cd's van Kodak.
 
Laatst bewerkt:
Het omzetten naar PCD formaat is volgens mij niet voldoende om zelf een photo CD te maken, overigens denk ik dat coroldraw waarschijnlijk net als photoshop het PCD wel kan openen maar niet kan saven.
Zelf werk ik in een foto vaklab waar ook photo CD's gemaakt worden ( eigelijk nog maar zelden aangezien de kwaliteit niet meer van deze tijd is ) en de CD's die daarvoor gebruikt worden zijn voordat ze in de speciale kodak brander gaan al beschreven met kodak informatie, dit waarschijnlijk om het kodak PCD formaat te beschermen zodat alleen met de officieele kodak apperatuur een kodak photo cd gemaakt kan worden.

Om nu zelf zoiets te maken kan je bijvoorbeeld met Nero een picture cd maken met Jpeg of bitmap bestanden, deze doen het vaak prima in DVD spelers alleen weet ik niet of jouw cd-i speler dat ondersteunt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan